beperkte verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

marionderksen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
hoihoi...

sinds ik vista heb kan ik niet meer op internet. het netwerkcentrum geeft aan dat er beperkte verbindingsmogelijkheden zijn
pc van mij....!.....internet......X.......modem

de gegevens van me netwerkverbinding zien er als volgt uit:

verbindingsspecifiek DN...
Beschrijving sis191 ethernet controller
fysiek adres 00-1c-25-32-5a-5b
dhcp ingeschakeld ja
automatisch geconfig 69.254.229.66
ipv4 subnetmasker 255.255.0.0
ipv4 standaardgateway
ipv4 dns-server
ipv4 wins-server
netbios via tcpip inge.. ja
link-local ipv6-adres fe80::7895:a90d:e1cf:e542%8
ipv6 standaargateway
ipv6 dns-servers fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1

Ik heb al geprobeerd de ipv6 uit te schakelen...ip adres handmatig in te voeren...maar dat mocht ook niet baten.
Een vriend die toch redelijk wat van computers afweet heeft er ook naar gekeken maar kwam er ook niet uit.
Als ik me modem opdezelfde manier aansluit op me laptop met xp heb ik gewoon internet en geen enkel probleem.

kan iemand me ajb helpen?

Grtjs Marion

Een Internet-router aanschaffen, nog niet aansluiten op de modem, in de configuratie van de router het MAC-adres van je laptop clonen op de WAN aansluiting, dan de router aansluiten op de internetmodem, pc en laptop aansluiten op de LAN-aansluitingen van de router.

Let op: Je moet dus geen ADSL router/modem kopen, maar een breedband router.

Voorbeeld van zo'n apparaat: Linksys BEFSR41
Voorbeeld van hoe zo'n BEFSR41 te gebruiken met MAC adres cloning: link

Succes,

Tijs.

als je zo' n box hebt erbij gekregen van je internet provider moet je die gewoon ff de stekker voor 1 minuut eruit trekken en dan weer indoen meestal doen ze hert dan weer

sorry voor mijn late reactie...ik was ff carnaval vieren ;-)

ik heb alice (mijn internetprovider) gebeld en volgens hun doet hun modem het gewoon op viesta..en hoort internet het dus ook gewoon te doen.
ik heb al meerdere keren geprobeerd me stekker er een poosje uit te halen maar dat werkt ook niet...
iemand anders misschien nog een idee? ik baal er vreselijk van..heb op deze manier weinig aan mijn nieuwe pc.

Heb je al aan de heldpesk gevraagd
1. Welke instellingen je nodig hebt op je router?
2. Of MAC-adres cloning in de Router noodzakelijk is die direct succesvolle verbinding met Internet te laten krijgen?

Per slot werkt het vanaf de laptop in 1x. Probleem lijkt dus in (de configuratie van) de router te liggen (verbindingsinstellingen, MAC-adres etc.)

Tijs.

ik kom net tot de ontdekking dat bij mijn laptop de modem als sis900 pci fast ethernet adapter wordt herkend en bij me pc dus als sis191 ethernet adapter
denk dat daar het probleem dus in zit
(niet dat ik nu weet wat ik moet doen want ik heb niet zo heel gek veel verstand van dit soort dingen)

wel fijn dat jullie meedenken..maar ik heb bv geen idee wat een MAC-adres is :confused:

M.b.t. herkenning netwerkkaart: Natuurlijk is het wel van belang dat je een driver gebruikt die het goed doet. Misschien is daar wat te scoren, door een nieuwere driver te installeren.
Download die driver eerst, en kijk dan of de oude driver met een installatie-programma kwam.
Was dat het geval, kijk dan even na of je de software terugvindt in het Software-gedeelte van je computer. Deïnstalleer eerst de oude driver-software voordat je de nieuwe erop zet.

M.b.t. MAC adres: Een MAC adres is een unieke identificatie van je netwerkkaart. Het MAC-adres is wereldwijd uniek. Stel dus dat je provider op basis van dat MAC-adres internet-toegang geeft aan je laptop, dan moet je dus dat MAC-adres in je router klonen.
Aldus doet je router net alsof die beschikt over het MAC-adres van de netwerkkaart die in je laptop zit, en dus zal je provider je toegang tot Internet geven.
Dat is wat ik bedoelde met MAC-adres clonen.

PS: Het Fysieke adres dat je in je eerste posting noemde is het MAC-adres van de netwerkkaart van je pc.
fysiek adres 00-1c-25-32-5a-5b

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan