Beperkte verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

StickySteeez

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2012
Beste luitjes,

Ik heb dus sinds gisterochtend een probleem, maar zal eerst de situatie schetsen;

Ik heb thuis een modem, een router (sitecom), twee laptops en een desktop. De router is aangesloten op de modem, de twee laptops (telefoons, ipads e.d. ook) hebben geen enkele moeite om hier het internetsignaal van te ontvangen.

Echter, mijn desktop staat op zolder, waar geen mogelijkheid is om deze via een kabel van internet te voorzien. Dus ik heb een tijd geleden de Sitecom 300N USB Wireless LAN Utility gekocht, om zo draadloos internet te kunnen gebruiken op mijn desktop. Dit werkte altijd redelijk tot goed, tot gisterenochtend.

Ik zette mijn desktop aan, en merkte al gelijk dat ik maar beperkte verbindingsmogelijkheden had.

Als ik dit via windows probeer te 'repareren', komt er uiteindelijk dit te staan;

'Er is geprobeerd te repareren maar er bestaat nog steeds een probleem. Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-Server (192.168.0.1) worden gemaakt.'

Nu heb ik al vanalles geprobeerd, en kreeg ik hem gisteravond aan de praat. Echter startte ik vanmorgen mijn desktop op, en weer had ik maar beperkte verbindingsmogelijkheden. Nu heb ik het besturingsprogramma van die Sitecom 300N (...) opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen, om dit weer aan de praat te krijgen (en blijvend, liefst).

Mvg,

StickySteeez

Beste luitjes,

Ik heb dus sinds gisterochtend een probleem, maar zal eerst de situatie schetsen;

Ik heb thuis een modem, een router (sitecom), twee laptops en een desktop. De router is aangesloten op de modem, de twee laptops (telefoons, ipads e.d. ook) hebben geen enkele moeite om hier het internetsignaal van te ontvangen.

Echter, mijn desktop staat op zolder, waar geen mogelijkheid is om deze via een kabel van internet te voorzien. Dus ik heb een tijd geleden de Sitecom 300N USB Wireless LAN Utility gekocht, om zo draadloos internet te kunnen gebruiken op mijn desktop. Dit werkte altijd redelijk tot goed, tot gisterenochtend.

Ik zette mijn desktop aan, en merkte al gelijk dat ik maar beperkte verbindingsmogelijkheden had.

Als ik dit via windows probeer te 'repareren', komt er uiteindelijk dit te staan;

'Er is geprobeerd te repareren maar er bestaat nog steeds een probleem. Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-Server (192.168.0.1) worden gemaakt.'

Nu heb ik al vanalles geprobeerd, en kreeg ik hem gisteravond aan de praat. Echter startte ik vanmorgen mijn desktop op, en weer had ik maar beperkte verbindingsmogelijkheden. Nu heb ik het besturingsprogramma van die Sitecom 300N (...) opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen, om dit weer aan de praat te krijgen (en blijvend, liefst).

Mvg,

StickySteeez
Modem en router resetten?

Hij kan dus je router niet bereiken (192.168.0.1).
Heb je wel een verbinding met je eigen WIFI signaal en niet toevallig die van een ander?

Jep, want ik ben de enige die een Sitecom heeft hierin de buurt, en aangezien ik mijn wachtwoorden e.d. daarvoor zelf heb ingesteld, weet ik dat het de mijne is.

Ok, dan zou ik de Sitecom eens met een kabel op je PC aansluiten en de instellingen nakijken.
Je router zit wel op 192.168.0.1?
Dat zou je met IPCONFIG op 1 van de werkende PC's na kunnen zien.

Dat is het probleem juist, ik kan mijn Sitecom niet verbinden met een kabel, omdat er geen plek is voor nog een kabel.

Hoe kan ik zien of mijn router op 192.168.0.1 zit? Dat is wel wat ik in moet typen in de adresbalk, als ik in mijn router wil iig.

Als je op 1 van de werkende PC's een commandbox opent en daarin het commando IPCONFIG geeft dan krijg je een lijstje te zien met o.a. de Standard gateway en dat is het IP adres van je router.

Het klopt dat 192.168.0.1 mijn standaard gateway is. Het gekke is ook dat er dus wordt weergegeven dat die adapter is aangesloten op mijn router, maar dat de toegang alleen 'lokaal' is. Terwijl ik op mijn laptops etc. wel internettoegang heb.

Dat is het probleem juist, ik kan mijn Sitecom niet verbinden met een kabel, omdat er geen plek is voor nog een kabel.
Je kunt de bestaande kabel eruit halen en hem dan op je PC aansluiten, dan kun je de instellingen van de Sitecom bekijken.

Mijn pc staat op zolder, en de router staat een verdieping lager, de kabel is niet lang genoeg om mijn pc te bereiken.

Ik heb hier mijn minilaptop staan, daar kan ik toch ook de instellingen van de Sitecom mee bekijken?

Uiteraard, als je hem daarop direct kunt aansluiten moet dat geen probleem zijn.

Maar eens kijken, wat wil je dat ik doen, mijn laptop direct verbinden met mijn router? En wat voor gegevens wil je dan?

Oeps!
Ik las het verkeerd. Ik dacht dat je een draadloos Access Point van Sitecom had.
Dan gaat mijn opmerking niet op, sorry.

Nouja, in principe is dat het wel natuurlijk, aangezien ik die adapter heb gekocht zodat ik van draadloos internet gebruik kan maken, op mijn desktop, die dat van zichzelf niet kan?

En WIFI adapter is toch wat anders dan een draadloos Acces Point en een Access Point kun je alleen instellen door hem eerst met een kabel aan je PC te koppelen.

Oke dan, duidelijk. Anyways, mijn pc heeft verbinding met de router, dat is in orde, alleen de router heeft geen verbinding met het internet.

Mijn laptop heeft verbinding met de router, maar hier heeft de router wel verbinding met het internet.

Hoe kan dat?

Dan heeft de router dus wel verbinding met internet maar je laptop niet.
Doe op je PC waar je geen internet hebt eens dat IPCONFIG commando en plaats hier het resultaat.

Nou mijn laptop heeft dus ook verbinding met internet, maar mijn pc niet.

Het is zo;

Modem -> router -> (pc, laptop, laptop, ps3, telefoon, etc). Van dit laatste rijtje heeft alleen de pc (desktop) dus geen verbinding met het internet (alleen lokaal), en de rest wel.

Hier het resultaat;

Microsoft Windows [versie 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Gebruiker>ipconfig.txt
ipconfig.txt wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

C:\Users\Gebruiker>ipconfig

Windows IP-configuratie

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: sitecomwl312
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::8852:5a49:f2f6:c3bc%15
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.102
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 6:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 7:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Tunnel-adapter LAN-verbinding* 12:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: sitecomwl312

C:\Users\Gebruiker>

Daar is niks verkeerds aan te zien.
Vergelijk dat eens met een PC die wel internet heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan