Beperkte verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Asteriet

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
Goeieavond!
Ik zit op kamers en aangezien het draadloos signaal te zwak is, heb ik een bakje (netgear xe102) dat met een kabeltje aangesloten is op m'n laptop.
Nu lukt het mij niet om verbinding te maken met het internet.
De laptop van m'n nicht maakt zonder probleem een verbinding met diezelfde kabel, het probleem ligt dus bij mijn computer...
op m'n computer staat vista, ik gebruik de windows-firewall en malwarebytes anti-malware..
Ik ben een absolute nul met computers, kan iemand mij alstublief helpen?

Je zegt "laptop van m'n nicht ... met zelfde kabel". Bedoel je eigenlijk dat als zij haar laptop dmv een kabel op die xe102 plugt zij wel verbinding met Internet kan maken?
Je hebt toch 2 zo'n bakjes, anders werkt het niet.

Dat bedoelde ik inderdaad. Het systeem werkt dus wel bij de computer van m'n nicht, maar niet bij de mijne.

druk de windows toets en de r toets samen in en typ dan het volgende commando in het venstertje cmd /k ipconfig/all en post het resultaat hiervan.

troubles in paradise.jpg
Voorlopig zit ik in de keuken met m'n computer, waar ik wel verbinding kan maken met het draadloos net, maar ideaal is het niet...

't was wel de bedoeling een screenshot te posten vd toestand wanneer je bedraad op de xe102 zat. Nu zie ik alleen dat je wireless op ip-niveau in orde is.

poging 2.jpg
ik zie niet veel verschil tussen beide, behalve dat m'n draadloze verbinding uitgeschakeld is...

je netwerkadapter krijgt geen geldig ip adres noch een gateway adres. Het is dus logisch dat je niet op Internet geraakt. Het probleem kan verschillende oorzaken hebben. De 2 meest voor de hand liggende tips:
1/ Probeer eens met een andere kabel tss je laptop en die xe102
2/ En de recentste driver voor je laptop netwerkkaart installeren. Dit kan je vaak vinden op de site vd fabrikant van je computer of op de site van Realtek. Wat is het merk en exacte type van je computer eigenlijk?

Hoi!
ik heb beide tips geprobeerd, zonder resultaat :(
is het een hopeloze zaak, of zijn er nog opties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan