• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik aanpassen en/of aantallen berekenen op basis van waarden in andere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nescio

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Goedendag,

Ik wil graag het volgende bereiken: Ik heb een werkmap met 2 tabbladen
- groepen met bijbehorende rechten (tabblad 1)
- personen en de lidmaatschap per groep (tabblad 2)

Ik wil graag dat op basis van het lidmaatschap aan een groep de rechten per persoon automatisch wordt weergegeven. Kleine aanvulling: ik wil ook graag zien vanuit hoeveel groepen iemand bepaalde rechten heeft gekregen.

In de werkmap heb ik ook een toelichting gegeven. Ik heb al gedacht aan horizontaal of verticaal zoeken in combinatie met 'aantal.als' maar kom hier niet uit. :confused: Hopelijk heeft iemand van jullie een geniaal idee :thumb:

Laat maar weten als er nog verdere vragen zijn.

Vr.gr. Nescio

Bijlagen

Matrixformule in F3 (afsluiten met CTRL SHIFT ENTER):
Code:
=SOM(TRANSPONEREN($B3:$D3="v")*F$11:F$13)

Een andere mogelijkheid is dit:
Selecteer het bereik F3:I5, voer deze formule in:
Code:
=PRODUCTMAT((B3:D5="v")*1;F11:I13)
...en sluit af met CTRL SHIFT ENTER.

Laatst bewerkt:
Ik ben niet helemaal zeker of ik alle voorwaarden heb verwerkt maar toch al een heel eind in de goede richting denk ik zo.

Bijlagen

Matrixformule in F3 (afsluiten met CTRL SHIFT ENTER):
Code:
=SOM(TRANSPONEREN($B3:$D3="v")*F$11:F$13)

Een andere mogelijkheid is dit:
Selecteer het bereik F3:I5, voer deze formule in:
Code:
=PRODUCTMAT((B3:D5="v")*1;F11:I13)
...en sluit af met CTRL SHIFT ENTER.

Dit bedoelde ik inderdaad met dat geniale idee, hartelijk dank voor de snelle reactie! Nu nog even kijken wat die formules precies doen, maar de oplossing(en) vind ik nu al mooi!

Ik ben niet helemaal zeker of ik alle voorwaarden heb verwerkt maar toch al een heel eind in de goede richting denk ik zo.

Je zat zeker in de goeie richting, hartelijk dank hiervoor. Het is dat ik net al een oplossing heb ontvangen die aan al mijn voorwaarden voldoet, anders was ik zeker hiermee verder gegaan. Dank voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan