bereik access point

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk48

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Om draadloos met mijn laptop te kunnen internetten wil ik een accespoint aanschaffen en aansluiten aan mijn speedtouch router. Is er iets te zeggen over het bereik van zo'n accesspoint? Ik snap, dat als er veel muren tussen zitten het bereik snel afneemt. Maar heb ik bijvoorbeeld nog signaal bij vrienden aan het eind van de flatgalerij (30 meter)?
Wat is een kwalitatief goed accesspoint met een groot bereik?

30 meter door gewapend beton gaat eigenlijk niet. Het beste kun je een externe antenne kopen/bouwen, die buiten je raam hangen en die met een speciale kabel (low loss) aan je accespoint verbinden. Als je dat beide doet zou het moeten lukken. Het maakt eigenlijk niet uit welk merk je dan koopt.

Maar hoever is normaal gesproken het bereik binnen in huis, in een groot gebouw of in de straat? 10 - 30 - 50 meter??

dat is erg afhankelijk van het gebouw (materiaal) en waar je het accespoint plaatst.In de meterkast b.v. is 1 van de slechtste plekken die je kunt bedenken. Als je het accespoint in de kamer plaatst haal je soms ook maar net aan de zolder. Maar bij een houten huis kunnen de buren ook nog vrolijk meegenieten. Ook ligt het er aan hoe je de antenne's richt en wat voor ontvanger er in de pc gebruikt wordt. kortom, moeilijk te zeggen zonder te testen. Je zal dus weinig hebben aan mijn verhaal, maar je kunt altijd nog zelf een antenne bouwen. Op www.wirelessnederland.nl zijn veel mensen die je advies kunnen geven. succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan