Bereik cellen in VBA bepalen adhv bepaalde criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Hallo

Ik probeer een macro te schrijven voor een excel toepassing, ik ben daar totaal nog niet bedreven in, dus als jullie een goede cursus op Internet kunnen aanbevelen (liefst in Nederlands, anders Engels als't nie anders kan), dan hoor ik dat graag. (ik google wel veel, maar als jullie aanraders hebben ...)

Dus hetgeen ik wil doen is volgende :

Automatisch een bepaald bereik laten selecteren op een file die dagelijks kan wijzigen :

Het bereik start altijd op cel B5, maar het aantal kolommen kan varieren, dus het bereik dat moet geselecteerd worden start op cel B5 en eindigt van zodra er geen datum meer in de rij B staat (het bereik moet geselecteerd worden op een pivottable, waarop dan een conditional format gedaan wordt), ofwel van zodra het woord (blank) in de kolom staat.
Voor het aantal rijen is dit totdat er een rij is waarvan eerste cel is (blank).

Ik kan nu nog geen voorbeeldje toevoegen, want het zijn gegevens van mijn werk, dus mag ik niet zomaar publiceren, maar als je mij in de juiste richting kan sturen met welke functies of parameters of zo kan werken, dan ga ik eens rondneuzen op internet naar meer uitleg, zo leer ik het dan ook te gebruiken, ipv dat iemand het mij voorkauwt :)

alvast bedankt !

Met een naam bereik en verschuiving gevolgd door aantalarg, dit naambereik kan je gebruiken in vba

Sandy,

Deze vraag is onmogelijk te beantwoorden zonder een voorbeeld. Omdat je gebruik maakt van een draaitabel is het
zonder voorbeeld niet mogelijk om te voorspellen of in je rijen en kolommen lege cellen voorkomen.
Hierdoor kan bijvoorbeeld de AANTALARG formule al de mist in gaan.
Je hebt het over een bereik op een draaitabel (pivottabel), zou het niet handiger zijn om de gegeven direct uit
de bron te halen, dus uit de gegevens waarop de draaitabel is gebaseerd?
Het staat of valt dus met de vraag waar je het bereik voor nodig hebt (printen, berekenen, grafiek,......) en een
voorbeeld.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan