• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik doorvoeren naar beneden met kolomverschil van 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny147

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Beste, ;)

Kan iemand mij vertellen welke formule ik moet gebruiken voor het volgende door te voeren.

In een cel staat de volgende formule:

Code:
=ALS(C56="";"";AANTAL.ALS(Uitslagen!C3:DR3;"=-1")+AANTAL.ALS(Uitslagen![COLOR="Red"]D$3[/COLOR]:[COLOR="red"]D$42[/COLOR];"=-2"))

Wil ik deze slepen naar beneden dan moet het dit worden

Code:
=ALS(C57="";"";AANTAL.ALS(Uitslagen!C4:DR4;"=-1")+AANTAL.ALS(Uitslagen![COLOR="red"]G$3[/COLOR]:[COLOR="red"]G$42[/COLOR];"=-2"))

Groetjes Danny. :thumb:

Je kan dat bereik opstellen via de VERSCHUIVING functie, samen met het rijnummer (de functie RIJ()) om telkens 3 op te schuiven.

Beste Wigi ;)

Heb het geprobeerd, maar geraak er niet uit.

Mijn formule staat in kolom I (i)

Dus heb ik in rij() niks ingevuld en bij kolom() -2 geplaatst
Dan krijg ik dit, maar werkt niet.

Code:
=ALS(C57="";"";AANTAL.ALS(Uitslagen!C4:DR4;"=-1")+VERSCHUIVING(AANTAL.ALS(Uitslagen!G4:G43;"=-2");;-2))

Code:
=ALS(C56="";"";AANTAL.ALS(Uitslagen!C3:DR3;"=-1")+AANTAL.ALS(Uitslagen!D$3:D$42;"=-2"))
In welke cel staat deze formule?

Als die formule ergens in rij 56 staat dan krijg je de volgende formule:
Code:
=ALS(C56="";"";AANTAL.ALS(Uitslagen!C3:DR3;"=-1")+AANTAL.ALS(verschuiving(Uitslagen!D$3;0;(rij()-56)*3;40;1);"=-2"))

Beste RedEvil ;)

Deze werkt perfect.

Code:
=ALS(C56="";"";AANTAL.ALS(Uitslagen!C3:DR3;"=-1")+AANTAL.ALS(VERSCHUIVING(Uitslagen!D$3:D$42;;(RIJ()-3)*3;;);-2))

Bedankt :thumb:

Beste bandito bob ;)

Uw formule werkt ook :thumb:

Code:
=ALS(C56="";"";AANTAL.ALS(Uitslagen!C3:DR3;"=-1")+AANTAL.ALS(verschuiving(Uitslagen!D$3;0;(rij()-56)*3;40;1);"=-2"))

TOEVAL !!! Inderdaad ze staat in cel 56 :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan