Bereik draadloos netwerk verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pattejick

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2012
Berichten
6
Momenteel heb ik een Linksys E4200 v2 in gebruik, maar heb moeite om WiFi dekking in het gehele huis te realiseren. Wanneer de E4200 in de meterkast staat, is er op zolder geen bereik en als deze op de 1e verdieping staat, zijn YouTube filmpjes op de tablet bijna niet vloeiend te zien.

Ik ben dus op zoek naar een oplossing om het WiFi bereik binnen mijn woning te verbeteren. Er is een bekabelde internetaansluiting aanwezig in de meterkast en op de 1e verdieping.

Wellicht een idee om een Engenius ECB 350 aan te schaffen om alles met 1 apparaat op te lossen of anders 2 TP Links die middels WDS met elkaar verbonden zijn?

Hoor graag van jullie welk advies passend is!
 
Of je zet er een Range Extender tussen, ik kan je die van Netgear aanbevelen.
 
@Terrarabo

bedankt voor je snelle reactie! heb je dan niet het probleem dat er met een aanvullende SIDD (eindigend op _EXT) wordt gebruikt? Dit had ik namelijk met een oplossing die ik hiervoor heb geprobeerd. En omdat er een WiFI printer op zolder staat, wil ik op 1 netwerk zitten. Ook kan ik mij herinneren dat smartphones wel eens moeite hebben om de juiste router (lees: snelste verbinding) dan te vinden?
 
Yep, dat heb je wel maar dan verbind je gewoon alles met deze SSID aangezien deze "in het midden" zit.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan