• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik Gedefinieerde namen wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rabberzzz

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2018
help.png

Hallo, is er een snelle manier om het bereik van de gedefinieerde namen te wijzigen? Ipv één voor één handmatig opnieuw aanmaken en verwijderen? Zie afbeelding om het te verduidelijken, het bereik van alle 'G_' moet zijn 'Werkmap' ipv de namen van verschillende tabbladen. Het zijn er nogal wat, wat een behoorlijk klus zal zijn, vooral als het om meerdere workbooks gaat. Hopelijk heeft iemand een idee of oplossing?

Grt. Nick

Dat zal met een stukje VBA wel gaan.
Plaats een voorbeeld document met die namen.

Met een macro wel eenvoudig zijn alleen werkt dat niet in plaatjes.

Download Name Manager via https://jkp-ads.com/officemarketplacenm-nl.asp
Open de tool (sneltoets na laden is control+shift+n) en klik op de list names knop (zie handleiding in de zip). Bewerk vervolgens de namen in het nieuwe werkblad, open NM weer en druk op de "Pickup" knop.

De beschreven stappenplan is voor mij als leek niet duidelijk genoeg, is het mogelijk om iets meer stapsgewijs uit te leggen?
De tool heb ik en kan ik openen met de sneltoets die zijn genoemd, maar dan....

Het quoten is niet nodig. Een compleet project uploaden evenmin. Er bestaat geen blad 'Werkmap' of bedoel je hier iets anders mee?

Ik denk dat er het bereik/scope mee wordt bedoeld.

Dank voor de stappenplan Jan!
Ik heb wat geprobeerd maar ik krijg steeds voor elke wijziging een foutmelding en dan vinden er geen wijziging plaats.

@VenA: bepaalde gedefinieerde namen moeten worden gewijzigd in 'Werkmap' wil mijn truukje met de workbook slagen. Nu staat het steeds op de naam van de tabblad. Zie onder het kolom bereik in mijn eerste post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan