• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik Grafiek Afhankelijk Van Rijnummers

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cold
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cold

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Ik ben op zoek naar een methode in excel om het bereik van een grafiek afhankelijk te maken van de input in 2 cellen (rijnummer startrij en rijnummer eindrij).

In bijlage een bestand met 3 duidelijke voorbeelden.

Kan iemand me daarbij helpen ?

Dank u wel
Cold

Bijlagen

Bedankt voor het antwoord, Willem. Knap werk trouwens. Ik ga het later vandaag eens bekijken hoe het net in elkaar zit.

Als er nog iemand suggesties heeft tot een oplossing, mag je het altijd laten weten. Een mens is nooit te oud om bij te leren.

Willem,

Ik heb je voorbeeld eens geanalyseerd, maar ik snap het toch niet allemaal 100%. Zou je me nog even op weg kunnen helpen met onderstaande punten.

In kolom C & F staan formules, maar geen resultaten in de lege velden. Waar en waarvoor gebruik je deze formules ? Waar staan de resultaten ?

Bij de reekswaarden in je grafie gebruik je voor begin- en eindtijd de parameters "Yvalues" en "Y2values". Waar heb je deze gedefinieerd ?

Hoe link je de schuifbalk met het aantale gegevens in de grafiek aan het gegevensbereik ?

Dank u wel
Cold

Het zijn inderdaad vrij complexe formules.

Kolom C en F kun je in jou geval vergeten dit was om unieke waarden van de zelfde datum te krijgen.

Via CTRL F3 zie je de parameters staan.

"Yvalues" en "Y2values" hebben betrekking op 2 verschillende series, jij hebt maar 1 seriek dus Y2 kan vervallen.

Via CTRL F3 zie je ook de koppeling naar de schuifbalken.

Voor verder uitleg verwijs ik je naar de 2 topsites wat betreft grafieken:

http://www.andypope.info/charts/Scrolling.htm
http://peltiertech.com/Excel/Charts/Dynamics.html#DynColCht

In bijlage een iets eenvoudiger voorbeeld, gebaseerd op je originele bestand.

Bijlagen

Werkt perfect. Het systeem is me nu helemaal duidelijk.
Dank u wel popipipo en WHER voor de hulp.

Nieuw probleem. Ik heb dus een ander grafiektype (XY) gebruikt en nu lukt het me niet om dit systeem aan het werk te krijgen ... Bij het ingeven van het gegevensbereik van de grafiek komt er telkens een fout.

In bijlage mijn voorbeeld (niet werkend).

Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe ?

Dank u wel
Cold.

Bijlagen

Je hoeft slechts 2 genaamde bereiken te bepalen, niet 4.
De eerste (x-waarden) met de "index(..):index(...) formule, de tweede (y-waarden) met een "offset".
Let ook op de correcte schrijfwijze als je ze gebruikt als "source-data"
Code:
=vargraf.xls!Index_X
voor de x-waarden bijvoorbeeld.

Bijlagen

Ja, ik had vanalles geprobeerd met de bereiken, vandaar dat er 4 instonden...

Hoe selecteer jij het grafiek bereik ? Als ik het manueel intyp ='Map1.xls'! dan druk ik F3 en slecteer ik Index_X. Lukt niet ...
Ik veronderstel dat jij dat op een andere manier doet ?

Probleem is opgelost. Had een detail over het hoofd gezien.

Dank u wel WHER

Ja, ik had vanalles geprobeerd met de bereiken, vandaar dat er 4 instonden...

Hoe selecteer jij het grafiek bereik ? Als ik het manueel intyp ='Map1.xls'! dan druk ik F3 en slecteer ik Index_X. Lukt niet ...
Ik veronderstel dat jij dat op een andere manier doet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan