• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bereik in formule veranderd na verwijderen rij = niet de bedoeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

oliesjeik

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje:

Ik heb de formule:
=ALS(EN(AANTAL.ALS($D$5:$E$895;D5)>1;D5<>"");"Dubbel";"")

Als ik echter een rij verwijder d.m.v. een macro dan wordt de formule:
=ALS(EN(AANTAL.ALS($D$5:$E$894;D5)>1;D5<>"");"Dubbel";"").

En das nu net niet de bedoeling. Het bereik moet namelijk gewoon tot 895 blijven. Ik had al geprobeerd D5:E895 een naam te geven in de hoop dat dit zou helpen maar dit werkt niet.

Verder had ik in de macro de regel:
rrange.EntireRow.Delete
in
rrange.EntireRow.ClearContents
veranderd. Maar dit geeft ook ongewenste resultaten.
Het liefste heb ik dus een manier om in de formule te zetten dat het bereik hetzelfde moet blijven...

Alvast bedankt!

Dit is trouwens de macro om een rij te verwijderen (wanneer er een x in de kolom staat)

Sub Knop_VerwijderX_click()

With Sheets("Huidige status") 'kijkt in sheet "Huidige status"
.Protect UserInterfaceOnly:=True 'zet beveiliging uit
.EnableAutoFilter = True
End With

Do
Set rrange = Range("B5:B900").Find(what:="x", LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole) 'zet range kolom B en vind x
If rrange Is Nothing Then Exit Do 'wanneer geen x dan sluit macro
rrange.EntireRow.ClearContents 'wanneer x dan verwijder rij

Range("A894:Z894").Select 'selecteer cellen A894:z894
Selection.AutoFill Destination:=Range("A894:Z895"), Type:=xlFillDefault 'kopieer formules van A894:z894 in rij 895
Range("B1").Select 'selecteer b1
Loop

End Sub

Hoi

Met INDIRECT kan dit.

=ALS(EN(AANTAL.ALS(INDIRECT("$D$5:$E$895");D5)>1;D5<>"");"Dubbel";"")

Wigi

Met indirect kan je het bereik als tekst plaatsen. Dan krijg je zoiets:
Code:
=ALS(EN(AANTAL.ALS(INDIRECT("$D$5:$E$895");D5)>1;D5<>"");"Dubbel";"")
Tekst zal altijd hetzelfde blijven.

Edit: komt er een collega met een vraag ben je gelijk te laat:(

Laatst bewerkt:
Ok bedankt alweer!

Nog 1 vraagje trouwens. Ik heb natuurlijk eerst hier door het forum gezocht of mijn vraag al eerder gesteld was. De zoekfunctie van dit forum is echter nogal lomp (of ik doe het verkeerd natuurlijk) maar als ik op meerdere woorden zoek dan krijg je alle reacties te zien waar 1 van die zoekwoorden in voorkomt (dus niet alleen waneer ALLE zoekwoorden erin voorkomen). Ik heb ook al met AND geprobeerd maar dat werkt ook niet.

Ik heb het hierbij dus over de zoekfunctie van dit forum. Ligt dit nu aan mij of kan de zoekfunctie dit gewoon niet?

Dat is een keuze die je maakt (al weet ik van het technische niet veel af).

Je zal OOK de topics krijgen waar alle zoektermen in voorkomen, per definitie.

Met jouw benadering kan het zijn dat je helemaal niets krijgt, terwijl je met de huidige benadering meer topics krijgt die dan tot de oplossing leiden.

Welk van de 2 situaties is het beste? Onmogelijk te zeggen.

Wigi

Ja ok dat begrijp ik.

Maar er zou eigenlijk de keuze moeten zijn dat je eerst op alle zoekwoorden wilt zoeken door bijvoorbeeld AND toe te voegen en dan, mocht dit geen resultaten opleveren, topics worden weergegeven waar maar 1 zoekwoord in voorkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan