Bereik op zolder

Status
Niet open voor verdere reacties.

matn1989

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2008
Hallo,

ik heb beneden een router staan maar het probleem is dat ik geen bereik heb op mijn kamer (zolderkamer) die 2 verdiepingen hoger ligt en eigenlijk aan heel de andere kant van de router.

Nu heb ik heel af en toe eens een zwakke verbinding met het netwerk maar die valt dan zo goed als direct terug weg.

Zou het een oplossing zijn om mij zo'n netgear powerline-adaptor aan te schaffen of zijn er nog andere mogelijkheden (een versterker ofzo tussen plaatsen, antenne's aan laptop of router, ...)?

Groeten

Matthias

ik denk wel dat het zou schelen...
misschien is het beter (indien mogelijk) de pc dichterbij te zetten (1e verdieping)

Vroeger stond de pc ook op de 1e verdieping samen met de router maar na verbouwingswerken heeft men de bekabeling naar de 1e verdieping van de telefoon verwijderd waardoor de router (en de pc) dus eigenlijk alleen maar op de gelijkvloers kunnen staan.

een draadloze extender zou inderdaad goed kunnen, echter moet je router wel WDS (Wireless Distribution System) ondersteunen.

Het makkelijkste lijkt mij inderdaad een powerline adapter (homeplug), die gaan in allerlei verschillende merken en snelheden. je hebt meestal de keuze uit 14Mbps, 85Mbps en 200Mbps.

weet je toevallig de prijs van de 200 Mbps?

Ok, bedankt.

Heb mij ondertussen al wat meer geïnformeerd over zo'n powerline adaptor en denk dat ik voor die oplossing zal gaan (en dat het de beste zal zijn).

Zou één van 11 - 14 Mbps voldoende zijn voor op mijn kamer. Het is eigenlijk enkel voor op internet te surfen, chatten, wat muziek downloaden, ... of zou ik toch voor een grotere gaan?

Grtz

ik denk eerder een wat zwaardere want als je ooit ook games wilt gaan doen op internet... dan heb je hier niks aan :thumb:

Beste

Ik heb ook voor powerlines moet kiezen omdat ik ook op de zolder zit en via draadloos geen contact kreeg, wat je wel kan doen is een powerline boven insteken en daar je draadloze router op aansluiten dan moet je normaal gezien wel goed op draadloos kunnen surfen

Bij ons moest de modem ook de kelder in, ik heb deze inzitten:

9440848.jpg

Ipv van je lan kabel in de laptop te steken kan je het gewoon aanlsuiten op je bestaande draadloze router, zo bespaar je kosten, want powerlines zijn nog redelijk duur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan