Bereik opslaan als Array

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rattewrat

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2007
Berichten
31
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem en ik kom er niet uit :-( Als iemand me hiermee zou kunnen helpen zou dat echt super zijn!

Hoe kan ik, vanuit VBA, een array maken uit de waardes van bereik "A2:A200"
opslaat:

-deze array moet niet het bereik bevatten, maar alleen de waardes bijv. {1234,895,245,124}
-ter complicatie staat het bereik ("A2:A200") op een ander tabblad, namelijk sheet("Info")
-het bereik loopt niet altijd van ("A2:A200"), maar eigenlijk vanaf "A2" tot Length (integer)

Deze array wil ik daarna gebruiken om een grafiek mee op te maken.

Please help me ;-)

Mvg,

Willem
 
Met de regel
Code:
sq=Sheets("info").Range("A2:A200")
of
Code:
sq=[info!A2:A200]
Zitten alle waarden van het gebied in de 2-dimensionele array sq.

Als je alleen de cellen met waarden wil hebben kan dat met

Code:
sq=Sheets("info").Range("A2:A200").specialcells(xlcelltypeconstants)
of
Code:
sq=[info!A2:A200].").specialcells(xlcelltypeconstants)
 
Hoi Snb,

dank voor je snelle antwoord! Toch heb ik mijn macro er nog niet mee aan de praat gekregen :(

Het lukt me niet om het bereik variabel te krijgen, dus zegmaar:
Code:
sq=[info!A2:A & Lengh] 'geeft een Error

Ook lukt het me niet de array in een grafiek te krijgen. Ik gebruik daarbij de volgende text:

Code:
Sheets("Info").Select
ActiveSheet.ChartObjects("Chart 1").Activate
        
With ActiveChart.SeriesCollection.NewSeries
                .Name = Name
                .Values = [COLOR="Red"]sq[/COLOR]
                .XValues = 'vast bereik
            End With

Enig idee hoe ik dit zou kunnen doen?

Dank,

Willem
 
Hallo !

Vooreerst de Beste Wensen aan de forumgebruikers, -moderatoren en -beheerders.

Hierbij een bestand met twee sheets. Beide sheets bevatten allerlei gegevens in de eerste kolom. Een macro haalt alleen de cijferwaarden uit die gegevens en plaatst die in een array van waaruit de chart wordt geactualiseerd.

In de sheet "Info" moet je op de knop klikken om dat te bekomen. In de sheet "Automatic" gebeurt het automatisch als je een celwaarde in de eerste kolom wijzigt.

Misschien nog even een vraagje. Ik herinner mij nog een topic van jou waarin je vroeg om een chart aan te passen op basis van een array. Mijn vraag is: Waarom wil je dat persé met een array doen als de waarden in een sheet staan?

Grtz,
MDN111
 

Bijlagen

  • Rattewrat.xls
    52,5 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Hallo MDN111,

Ook aan jou de beste wensen, en enorm bedankt voor je uitleg en bestand. Ik heb er veel van geleerd en een groot deel van de grafieken die ik eigenlijk al had opgegeven toch nog kunnen maken. Echt super!

Het bestand waar ik aan werk, haalt van een groot aantal bedrijven allerlei gegevens op uit Bloomberg. De functies die ik hiervoor gebruik (BDP, BDH etc.) voegen automatisch nieuwe informatie toe aan het bestand, maar crashen als het bestand word geopend vanaf een niet op Bloomberg aangesloten computer. Het bestand kan automatisch grafieken maken aan de hand van door een gebruiker geselecteerde fondsen, bedrijven en tijdsperioden. Deze grafieken moeten door managers kunnen worden aangepast (lijnen dikmaken of verwijderen, labels aanpassen etc.) op computers zonder bloomberg. Vandaar dat ik de grafieken die dit bestand genereert onafhankelijk wil maken van de onderliggende data zodat ze niet vastlopen op een computer zonder Bloomberg.

Hiermee heb je me fantastisch geholpen, nogmaals erg veel dank daarvoor! Het enige wat ik nog niet voor elkaar heb, maar wat ik verder ga proberen zodra ik meer tijd heb, is jouw code toepassen op Line-charts.

Groet,

Rattewrat
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan