• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik optellen met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meaurk

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Hallo!

Ik heb verschillende fora afgestruind, helaas zonder resultaat.

Op blad 1 worden er informatie geladen uit een ander Excel bestand, deze data dient als invoer voor tabellen en later grafieken.
Op blad 2 staat er een tabel waarin de aantallen geteld moeten worden aan de hand van maanden en jaren.

De volgende formules heb ik reeds geprobeerd, echter komt er steeds waarde 0 uit:
Code:
=COUNTIF([COLOR="#FF0000"]zoekbereik[/COLOR]=[COLOR="#FF0000"]criteria[/COLOR])

=SUMIF([COLOR="#FF0000"]zoekbereik[/COLOR]=[COLOR="#FF0000"]criteria[/COLOR])

=SUMPRODUCT((MONTH([COLOR="#FF0000"]zoekbereik[/COLOR])=MONTH([COLOR="#FF0000"]criteria[/COLOR]))*(YEAR([COLOR="#FF0000"]zoekbereik[/COLOR])=YEAR([COLOR="#FF0000"]criteria[/COLOR]))*([COLOR="#FF0000"]zoekbereik[/COLOR]=""))

Zie ik dingen over het hoofd, of zijn de formules niet correct?

Zie de bijlage voor het voorbeeld.
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Alvast bedankt!

Heb je bestand bekeken maar word er niet wijs uit wat je wilt.
vul is in wat je verwacht van de uitkomst en hoe het eruit moet zien

Als de aantallen in sheet1 kolom B staan dan bv deze.

PHP:
=SOMPRODUCT((JAAR(Sheet1!$A$2:$A$24)=JAAR(B1))*(MAAND(Sheet1!$A$2:$A$24)=MAAND(B1))*(Sheet1!$B$2:$B$24))

Je eerste formule in NL.
PHP:
=AANTAL.ALS(Sheet1!A2:A24;">"&B1)

@VenA, dankjewel! Ik heb een hele stomme fout gemaakt door een aantal haakjes weg te laten en om naar lege regels te zoeken. Vraag is opgelost!

@Mde, ik wilde de aantallen datums welke in de betreffende maand optellen.

Het is inmiddels gelukt met de code:
Code:
=SUMPRODUCT((YEAR(Database!$E$3:$E$5000)=YEAR(BB1))*(MONTH(Database!$E$3:$E$5000)=MONTH(BB1)))

Bedankt!

Mijn eerste vraag is opgelost. Helaas heb ik nu al een tweede vraag over bovenstaande.
In een kolom B van blad 1 komen ook kosten te staan welke bij de datums horen van dezelfde rij. Hoe tel ik deze bij elkaar op aan de hand van de maanden?

Zie voorbeeld.
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan