Bereik uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Hoi, ik heb zojuist een KPN Experia Box geinstalleerd voor ons nieuwe Planet Internet abbonement. Alles verloopt prima maar nadeel is dat het bereik van het draadloos internet nogal tegenvalt. Op mijn kamer heb ik geen ontvangst (2 verdiepingen hoger).

Op de gang maakt hij echter met 100% snelheid verbinding, dus het is echt maar een maar meter. Ik had toenstraks heel eventjes met 50 kb/s verbinding maar normaal gesproken is dit 600 kb/s en ik ben die magere verbinding inmiddels ook weer kwijt.

Kan ik op een of andere manier, ZONDER bedrading het bereik uitbreiden? Kan dit dmv een extra access point? Of een Wireless Network Range Extender? Maar is dit (op de stroom na) wel draadloos? Ik kan namelijk geen gaten boren om draadjes doorheen te trekken, ons huis is meer dan 120 jaar oud, paps 'n mams worden daar dus niet zo vrolijk van :rolleyes:

Bij voorbaat bedankt.

Een simpele en vaak doeltreffende oplossing is om de antennes van de Experia Box te vervangen door sterkere antennes, die zijn gewoon los te koop.

Toevallig ook nog een goedkope aanrader hiervoor? Was niet van plan hier 50 euro voor op te hoesten :D

Hoe groot is trouwens de kans dat dit helpt? Ik heb echt bar weinig geld op het moment dus het zou erg zonde zijn als het daarna nog niet werkt :o

EDIT:
Dit is trouwens mijn netwerk adapter, ook zojuist gekocht.. slechte keus? Zoals ik al zei doet ie het op de overloop prima, maar een paar metertjes verderop niet :<

Laatst bewerkt:
Ik heb er zo eentje besteld maar nu kom ik er achter dat er ook verschillende type aansluitingen zijn voor antennes? Hoe weet ik of deze gaat passen in mijn Experia Box? :eek:

De antenne op de Experia Box blijkt niet vervangbaar.. lekker dan :(

Dan maar geen internet, jezus zeg.. maken ze de antenne expres onvervangbaar.. waar slaat dat nou weer op? :confused:

Als het huis toch al 120 jaar oud is ,zou een paar gaatjes meer of minder ook niet meer uitmaken.

Maar een accesspoint die als repeater kan dienen,zou in jouw geval uitkomst bieden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan