• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik van cellen overnemen d.m.v. celverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elonie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
De vraag is wellicht al eerder gesteld, maar ik kan het helaas niet vinden.

Ik heb een bereik van cellen (bijv. A2:C4) die ik op een ander blad wil overnemen. Met een celverwijzing lukt het niet (#waarde# fout), maar ik kan dus niet vinden hoe het wel moet.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Elonie

Een bereik gaat volgens mij niet lukken, moet je cel voor cel doen

SucZeven

Dit kan en wel als volgt:
Code:
Dim myRange1 As Range
Dim myRange2 As Range

Set myRange1 = Sheets("Sheet1").Range("A1:B4")
Set myRange2 = Sheets("Sheet2").Range("A1:B4")

myRange1.Copy
myRange2.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
            False, Transpose:=False

Succes!

Bedoel je:

eerste bereik kopiëren, tweede bereik selecteren, dan Bewerken > Plakken Speciaal > (de knop onderaan) Link plakken...

Wigi

Dit kan en wel als volgt:
Dat snap ik dat het zo kan, maar gezien de vraag veronderstel ik dat hij/zij graag directe formules wil gebruiken in excel zonder gebruik van vba code.

Met vba kan ongeveer alles, met alleen excel formules ... ben je behoorlijk gebonden.

@Wigi
Ik ben volgens mij een beetje de weg kwijt, zou je een voorbeeld kunnen posten?

Inderdaad zocht ik naar Excel functies om dit te doen. Dus iets als "=Blad1!A2:C4" die dan netjes mijn cellen 1 voor 1 over zou nemen naar Blad2!A2:C4.

Ik begrijp dat het met VBA moet. De code van Etri is duidelijk. Het wordt tijd om het VBA voor Excel hoofdstuk open te slaan :)

Bedankt voor het meedenken allemaal!

groetjes en vast een fijn weekend!

Elonie

@Wigi
Ik ben volgens mij een beetje de weg kwijt, zou je een voorbeeld kunnen posten?

Ik begrijp dat het met VBA moet.

Het is heus niet zo moeilijk hoor ;) en geen VBA nodig.

Ga naar Blad1 en kopieer de cellen A2:C4.

Ga dan naar het andere blad, naar de cel waar je wil plakken beginnen plakken. Kies in het menu voor Bewerken > Plakken Speciaal > Link plakken... (de knop links onderaan)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan