bereik van draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik wil mischien en netwerk gaan opzetten waar tzt een laptop aan moet gaan hangen. Wegens omstandigheden zal deze draadloos verbonden moeten gaan worden.

Wat mag ik verwachten van de maximaal te overbruggen afstand, welke hardware heb ik zoal nodig en wat mag zoiets kosten.

Voor zover ik weet heeft de laptop een draadloze netwerkkaart aan boord(........?)

Als het signaal meerdere muren door moet zal het zwak of te zwak worden en dan heb je een repeater nodig.
Kijk eens bij www.tcshop.nl (Hebben uitstekende service en zeer snelle levering.)

Het bereik is inderdaad erg afhankelijk van het aantal muren waar het signaal doorheen moet. Verder heeft de ontvanger een grote invloed op de afstand. Duurdere ontvangers zijn meestal beter voor het bereik.

Ok, beton zal de spelbreker zijn, maar mag ik aannemen dat 100 meter eerder mogelijk is dan laten we zeggen 500 ?

Zelfs met een Linksys, toch een van de betere, zal het een hele opgaaf worden om 100 meter te halen.
Meestal mag je je handen dichtknijpen met 30 meter.
Maar zoals vorige posters al schreven: een en ander is onderhevig aan veel invloeden, tot aan "zonneflikker/winden" aan toe.

vergeet die 30 m binnenshuis maar ... 15 zal wel een max zijn in de meeste gevallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan