• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik van empty cellen zoeken voor copy paste VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

RVDV88

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2017
Hallo,

ik heb problemen met een macro in VBA.

Deze moet namelijk een bereik van empty cellen zoeken waar de waarde in geplakt moet worden.
Ik heb in de bijlage een voorbeeld excel gezet.

De waarde die in sheet2 staat moet geplakt worden in sheet1 naast de 2 (dus 3 keer onder elkaar).
In het originele bestand heb ik een loop waarin deze een lijst afwerkt, deze haalt data op uit een ander bestand (1) en plakt de waarde vanuit weer een ander bestand(2) ernaast echter
kan het zijn er meerdere waardes onder elkaar vanuit bestand(1) zijn maar de waarde die vanuit bestand(2) komt moet dan dus ernaast geplakt worden kijkend naar het aantal regels wat vanuit bestand(1) is gekomen.

De macro dient dus te kijken naar het aantal regels in voorbeeld bestand naast de 2 (dit zullen altijd flexibele waardes zijn) en de waarde vanuit sheet2 erin te plakken.

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo? Mocht dit niet zo zijn dan hoor ik dit graag!

Alvast bedankt :)

Gr. Randy

Bijlagen

Hallo,

Het is mij helaas niet duidelijk:

In sheet 2 staan helemaal geen waardes, dus valt er ook niet zoveel te plakken naar sheet 1

Wat bedoel je met "in sheet 1 naast de 2"

Waar heb je die loop verstopt?

sorry verkeerde bestand toegevoegd.

De loop staat hier niet in. De macro moet gaan zoeken moet de waarde van sheet2 plakken in de lege cellen naast de 2(sheet1)

Bijlagen

Echter is de waarde 2 variabel dus dit is geen vaste waarde, de macro moet de eerst lege cel zoeken in kolom B en de waarde vanuit sheet 2 plakken in de lege cellen tot aan het einde van kolom A, dus waar 2 stopt.

Het wordt er niet duidelijker op, ook niet met je voorbeeldbestand.

Welke waarde moet de macro zoeken in sheet 2 is een volgende vraag bij voorbeeld

het blijft altijd cel A1 in sheet2, deze waarde wordt telkens vervangen in de loop.

Ik heb even een macro erin gezet. Deze plakt de waarde alleen op de laatste rij terwijl die deze ook in de bovenste 2 lege cellen zou moeten plakken.
Hij moet dus kijken naar de laatste rij in kolom A en de laatste rij in kolom B en alle lege cellen hier tussenin vullen met de waarde vanuit sheet2.
Hopelijk is het zo duidelijker?

Sub copy()
Dim Lastrow As Long
With ActiveSheet

Lastrow = .Cells(.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row

Sheets("Sheet2").Range("A1").copy
Sheets("Sheet1").Range("B" & Lastrow).PasteSpecial

End With

End Sub

Bijlagen

Code:
Sub copy()
  On Error Resume Next
  Range("B1:B" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).SpecialCells(4) = Sheets("Sheet2").Cells(1).Value
End Sub

Bedankt, hij werkt perfect in het voorbeeld bestand echter in het werkelijke bestand komt de waarde uit een ander workbook.

Workbooks("KPI FAS-ME.xlsm").Sheets("WS0002").Range("A3:A" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).SpecialCells(4) = Workbooks("WS0002_ALL.xls").Sheets("Sheet 1").Cells(2, 2).Value

Hier krijg ik de melding: Unable to set SpecialCells property of the Range class?

Help?

:)

Dan zijn er geen lege cellen. Daarnaast heb je het nu over kolom A terwijl de vraag ging over lege cellen in kolom B.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan