• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik van RANG-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicole©

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Goedemiddag,

Ik ben bezig met een uitslagen-template en ik wil graag dat nadat ik de tijd van de deelnemer van mijn evenement heb ingevuld in kolom K zijn uiteindelijke positie in kolom c verschijnt. Dat is op zich wel gelukt, maar ik heb niet de creativiteit om een formule te bedenken waarmee ik dit voor elke wedstrijd herhaal zonder dat ik handmatig telkens het bereik moet aanpassen van de rang-formule. En het lijkt me dat dat wel mogelijk moet zijn. Ik zat zelf te denken aan een combinatie met het rijnummer en de hulpkolom A waarin het wedstrijdnummer staat, maar ik kom er niet uit.

Heeft iemand een goed idee dat hij met mij wil delen? Ik heb een bestand bijgevoegd als voorbeeld.

Alvast bedankt!
Groeten, Nicole

Bijlagen

Maak er een tabel van, en de formule past zich aan.
Menu Invoegen → Tabel, bevat kopteksten.

Dank voor je bericht, en ik heb gelijk gekeken maar het lukt mij niet om dit te laten werken. Want nu ziet excel dit als een grote tabel en herkent niet dat hij bij wedstrijd twee opnieuw de rang van de bijbehorende deelnemers moet bepalen. Het zijn dus eigenlijk heel veel tabellen. Werkt dit alleen als ik iedere wedstrijd als een afzonderlijke tabel ga beschouwen en dus eerst handmatig als zodanig markeer?

Als jij nu een nieuwe startnummer invult, past de Rang-formule zich automatisch aan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja, zoveel was me duidelijk. Het werkt inderdaad wel maar ik begrijp dus dat ik eerst alle wedstrijden als tabel kenbaar moet maken. Of heb jij nu alles in een keer geselecteerd en maakte excel daar toen zelf twee tabellen van?

Nee, dat doet Excel niet.
Dat moet je één voor één aanmaken.

Ok, duidelijk, bedankt!

Dat is dan even een klusje maar dan heb ik tenminste wel een template dat ik volgend jaar weer kan gebruiken en is minder gevaarlijk dan formules vastzetten met dollartekens. Een foutje zit daarbij in een klein hoekje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan