bereik van workbook naar workbook kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

D-Mon

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Beste Helpmijers,

Ik ben bezig met een voetbalpoule voor het wk van 2010. Naar elke deelnemer stuur ik een workbook(1) met excelsheet("nieuw") welke ze invullen en terugmailen. Deze sheet wil ik vervolgens importeren in een workbook(2) waar ik de werkelijke uitslagen kan invullen en de scores van elke deelnemer uit komen rollen. Als eerst maak ik een nieuwe sheet aan in workbook(2), welke genaamd is met het deelnemersnummer j (verkregen via for next).

Nu wil ik vanuit workbook(1) sheet ("nieuw") het bereik (A1:AA84) kopieren in de zojuist aangemaakte sheet in workbook(2).

Ik dacht hierbij aan de volgende code, maar deze geeft constant fouten.

Sheets("nieuw").Select
Range("A1:AA84").Select
Selection.Copy
Workbooks(2).Sheets(j).Select
Sheets(j).Range("A1").Select
ActiveSheet.Paste

Klopt het dat ik, omdat ik de macro run vanuit het workbook waarin de sheet("nieuw") zich bevindt, ik het workbook niet hoef te benoemen? Ik ben namelijk bang dat deelnemers het bestand zullen hernoemen dus ik specificeer het liever niet.

Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Arno

Laatst bewerkt:
Neem je handelingen eens op met de Macro Recorder.

Thnx,

de code moest zijn:

Windows("Invulsheet WK2010v1.xlsm").Activate
Sheets("nieuw").Select
Range("A1:AA84").Select
Selection.Copy
Windows("Voetbalpoulev8.xlsm").Activate
Sheets(j + 3).Select
Range("A1").Select
ActiveSheet.Paste

Waarom moeilijker maken als het makkelijker kan inderdaad.... thnx!

Arno,

Inderdaad... waarom moeilijker maken als het makkelijker kan.

Als het bestand waar de gegevens geplakt moeten worden, het actieve bestand is:

Code:
Sheets(j+3).Range("A1:AA84") = Workbooks("Voetbalpoulev8.xlsm").Sheets("nieuw").Range("A1:AA84").Value

Klopt het dat ik, omdat ik de macro run vanuit het workbook waarin de sheet("nieuw") zich bevindt, ik het workbook niet hoef te benoemen? Ik ben namelijk bang dat deelnemers het bestand zullen hernoemen dus ik specificeer het liever niet.

Dat zie ik dan niet in jouw vorige suggestie.

Wigi

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan