• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervdijk

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2015
hallo,

Ik ben bezig met een format waar ik "zoals het voorbeeld in de bijlage" een slider en één grafiek in afbeeld. Nu probeer ik voor elkaar te krijgen dat alles geblokkeerd word, maar dat de gebruiker wel de knoppen van de slider kan gebruiken. als ik iets probeer te beveiligen dan is het alles of niets :shocked:

hoe kan ik dat voor elkaar krijgen.

Bekijk bijlage test.xlsx

Peter,

Beveilig je werkblad.
bij de lijst met opties (Allow all users of this worksheet to:)klik je aan "Edit objects"
Dan wordt alles beveiligd, maar hebben de gebruikers wel de mogelijheid om de slicers te gebruiken.

(Ik gebruik de engelse versie van Office. weet zo gauw niet hoe deze optie in NL genoemd wordt)

Lambert

Bedankt voor het meedenken. Dan kunnen alle onderdelen n de sheet nog steeds verschoven worden. Ik wil graag dat alles op z'n plek blijft, maar de optie om de slider te gebruiken ook blijft.

Blijft een lastige

:confused:

Rechtklik op slicer en kies dan voor Grootte en eigenschappen. Zet daarna het vinkje bij geblokkeerd uit. Daarna kun je het tabblad beveiligen maar blijft de slicer gewoon werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan