• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereiken in het oneindige naar beneden

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik heb een formule in cel A1 die een countif doet op alle cellen daaronder (dus vanaf A2 tot in het oneindige naar beneden), of dat toch zou moeten doen.

Ik kan echter niet A:A gebruiken in de countif-formule, want dat geeft een cirkelreferentie omdat cel A1 daarbij hoort.

Daarom mijn vraag: is het mogelijk om een bereik te definiëren dat dit doet? Dus vanaf cel A2 in het oneindige naar beneden?

Geen enkel bereik in Excel is oneindig. Gebruik A2:A1048576 als bereik (=2^20). (voor Excel 2010)

Probleem was dat er soms rijen moeten verwijderd worden, en dan past het bereik zich ook aan. Als je bv. A:A gebruikt, gebeurt dat niet. Ook als je bereiken definieert, worden die bereiken kleiner als je rijen verwijdert. Dus ik vrees dat het dan niet kan...?

Nu, door een gigantisch bereik te definiëren, kom ik er ook wel denk ik :)

Als je de INDIRECT-functie in je bereik zet blijft het bereik altijd gelijk, ook na verwijderen van rijen: INDIRECT("A2:A1048576")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan