• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereiken verschillend beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manuzzi

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Ik heb op een werkblad drie bereiken: een gedeelte dat niet geselecteerd kan worden, een gedeelte dat geselecteerd en bewerkt kan worden en een derde bereik waarvan ik zou willen dat het alleen geselecteerd kan worden, maar verder niet bewerkt.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

gr, Herman

Beveilig alleen dat gedeelte.

Selecteer eerst volledig werkblad --> Rechtermuisknop --> Eigenschappen --> Bescherming --> Geblokkeerd uitvinken --> OK

Selecteer het bereik --> Rechtermuisknop --> Eigenschappen --> Bescherming --> Geblokkeerd aanvinken --> OK --> Geef het blad een wachtwoord.

Voila.... ;)

Geplaatst door Jajinder
Beveilig alleen dat gedeelte.

Selecteer eerst volledig werkblad --> Rechtermuisknop --> Eigenschappen --> Bescherming --> Geblokkeerd uitvinken --> OK

Selecteer het bereik --> Rechtermuisknop --> Eigenschappen --> Bescherming --> Geblokkeerd aanvinken --> OK --> Geef het blad een wachtwoord.

Voila.... ;)

Hallo Jajinder,
Bedankt voor je reactie. Wat jij schrijft is de standaardmethode om een bereik te beveligen. Dan moet je ook nog daarna Extra --> Beveiliging --> Blad beveiligen activeren. Daar kun je dan diverse opties instellen. Echter die opties gelden dan voor ALLE niet-beveiligde cellen. Ik wil juist dat die opties voor twee niet-beveiligde bereiken verschillend zijn.

gr, Herman

Het gedeelte dat niet geselecteerd mag worden moet dat zichtbaar zijn of niet
eventueel kan dat verborgen worden.dus niet selecteren.

wim

Geplaatst door W Bloemendal
Het gedeelte dat niet geselecteerd mag worden moet dat zichtbaar zijn of niet
eventueel kan dat verborgen worden.dus niet selecteren.

wim

Ja, dat moet zichtbaar zijn.
Het gedeelte dat ik afwijkend wil beveiligen werkt als navigatie in een agenda. Bij het selecteren van een cel, wordt er direct doorgesprongen naar een andere cel. Die eerste cel moet dus wel te selecteren zijn, maar men mag er verder niets mee kunnen doen. Als er geselecteerd wordt , verliest het direct weer zijn focus; dus dan is er geen probleem, echter, als er meerdere celllen tegelijk worden geselecteerd, werkt die navigatie niet en zijn de cellen dus geselecteerd en kan men er mee doen wat in de beveliging voor het hele werkblad is toegestaan voor niet-beveiligde cellen.
Een code, die een functie oproept als er meerdere cellen tegelijk worden geselecteerd in het betreffende bereik, zou ook uitkomst kunnen bieden. Echter de policy van deze site staat mij niet toe de vraag nogmaals te stellen in het visual basic-forum.

gr, Herman

Het verbergen van kolommen of rijen is inderdaad zeer handig in bepaalde gevallen. Ik maak er ook gebruik van in mijn spreadsheet.

Een collega van mij kwam tot de conclusie dat het niet kan.
Ja, eventueel door bij iedere handeling de beveiling te wijzigen, maar dan wordt de code veel te zwaar en wordt het zoiets als met een kanon op een mug schieten.

Bedankt voor het meedenken.
gr, Herman

Geplaatst door Manuzzi
Ik heb op een werkblad drie bereiken: een gedeelte dat niet geselecteerd kan worden, een gedeelte dat geselecteerd en bewerkt kan worden en een derde bereik waarvan ik zou willen dat het alleen geselecteerd kan worden, maar verder niet bewerkt.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

gr, Herman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan