Bereken het volgende kalenderjaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

marnixje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Beste mensen,

ik heb een heel simpel scriptje nodig, en ben het nog niet tegen gekomen. Ik wil alleen het volgende jaar berekenen, dus huidige jaar +1 zeg maar.

Wie helpt me?

Groeten Marnixje!

emh, als het 2008 is is het volgende jaar 2009. Niet zo moeilijk toch? Als je een date object voor het volgende jaar wilt kan dat ook:

Code:
var next_year = new Date(new Date().getUTCFullYear()+1, 0, 1);

Hey Glest,

dank voor je reactie. Het uitrekenen gaat nog wel, maar ieder jaar een slogan handmatig aanpassen moet beter kunnen toch? ;-)

Ik ga het proberen.

Groeten Marnixje!

natuurlijk ik snap het. Als je gewoon het getal 2009 wilt kun je dit gebruiken:

Code:
new Date().getUTCFullYear()+1

:thumb:

Hallo,

ik heb geprobeerd om dit in de html te zetten:

Code:
<script type="text/javascript">

new Date().getUTCFullYear()+1

</script>

Maar dat werk niet. Ik ben er niet zo bekend mee, en doe natuurlijk iets fout :(

Wie helpt me?

Marnixje.

Dit is heel makkelijk op te lossen met PHP;
Ik hoop dat je browser dit ondersteunt, want het is zeker zo gemakkelijk voor dingen als wat jij wilt bereiken.

<?php
$nextyear = mktime(0,0,0,date("m"),date("d"),date("Y")+1);
echo date("d/m/Y", $nextyear);
?>
=

Is het zoiets wat je zoekt??

Browsers ondersteunen geen PHP. Dat kan ook niet, want PHP draait op de server. De server moet dus PHP ondersteunen. Mocht dit het geval zijn dan is PHP zeker een beter alternatief dan Javascript, maar met Javascript kan het ook. Je zat in de buurt, er misde nog één functie call:

Code:
<script type="text/javascript">

document.write(new Date().getUTCFullYear()+1);

</script>

Als je het met PHP zou willen doen wil je neem ik aan ook "2009" en niet "27/12/2009", dan kan dat zo:

PHP:
<?php echo date("Y")+1; ?>

Laatst bewerkt:
Zo is het natuurlijk heel wat simpeler als je gewoon '2009' als resultata wilt bekomen.

Hallo allemaal,

ik denk dat ik het dan inderdaad met php ga doen, dat is beter ook omdat hij dan de servertijd pakt denk ik?

Ik wil inderdaad 2009 hebben, en vanaf 1 januari 2010, enz.

Bedankt allemaal!

Marnix!

Javascript pakt normaal de lokale tijd, maar de UTC functies gebruiken de tijdzone UTC+00, oftewel GMT+00. Het is dus wel redelijk betrouwbaar (voorzover Javascript dat ooit is). Maar inderdaad, het is afhankelijk van de lokale tijdinstellingen en PHP is ook een mooiere oplossing :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan