Bereken van type voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qlimaxxx

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
hi,

Ik ben begonnen met het bouwen van een pc, en ik heb in die pc 400 watt aan voeding zitten.
Maar nou vroeg ik me af; Hoe reken je uit welke voeding je nodig hebt als je kijkt naar welke onderdelen je wilt kopen?

Bij ieder onderdeel staat vermeld hoeveel Watt er nodig is, dus...

En minstens zo belangrijk is het MERK van de voeding.

Een 400W voeding van een goed A-merk is beter en sterker dan b.v. een 500W voeding van Trust

Houd in je achterhoofd dat voedingen (populair gezegd) een verlies hebben van minimaal 5 tot soms 20 of nog meer (bij Z-merken) procent. Als je qua componenten een voeding nodig zou hebben van 400 watt, doe je er dus verstandig aan om er één van 550 te kopen en géén 400.

Laatst bewerkt:
Helaas staat niet bij elk component wat via het internet aangeboden word het aantal benodigde wattages :confused:

een richtlijn hierbij is de volgende link : ==>http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Helaas staat de allernieuwste hardware er niet bij, neem daarvoor het component wat het best presteert, geef aan welke drives je in je systeem hebt, hoeveel RAMlatjes je hebt en druk vervolgens op CALCULATE, vervolgens tel je er een 10 tot 20% bij op en je hebt het benodigde wattage voor je voeding ...

Ik dacht dat ik al veel sites had gezien..............................
Leuke site!

Dankjewel, dus een 500 watt van zalman is redelijk goed toch ? :rolleyes:

Overigens............... welkom bij de Helpmij!

Dankje! :thumb:

stel ik wil een pc met een Q6600, 4 gb RAM, en een high-end videokaart, hoeveel watt zou dan ongeveer geschikt zijn? :)

Laatst bewerkt:
Zonder de rest te kennen, maar een inschatting te maken op basis van de wél bekende componenten? 600 watt.

(kijk anders eens naar mijn systeem, zit qua processor onder dat van jou. Kijk naar het wattage van de voeding ;) )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan