• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekend veld in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maglor

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Ik zit met volgend probleem. Ik heb een draaitabel aangemaakt. In het DATA gebied heb ik een numeriek veld (case-nummers) geplaatst en hierop een AANTAL-functie (COUNT) toegepast. Zie ook attachment.

Nu wil ik echter een formule (mbv een berekend veld) uitvoeren op het resultaat van deze count-berekening. In dit geval wil ik alle waarden delen door 103 om hun aandeel te weten in een groter geheel. Het systeem gaat dan echter de som nemen van de case-nummers en die delen door 103.

Ik heb al vanalles geprobeerd als formule voor het berekend veld, maar niets schijnt te werken (=COUNT(CITS)/113 lijkt logisch, maar werkt niet...)

Ik weet dat ik zelf een formule kan maken die gegevens uit de draaitabel gebruikt, maar dan moet ik de formule cel per cel aanmaken en dat wil ik wel vermijden.

Bijlagen

Ja, zo zou ik het zeker kunnen doen, maar mijn oorspronkelijke bedoeling was om dit te doen in een draaitabel.

Blijkbaar is dit dus niet mogelijk en kan je echt enkel maar eenvoudige dingetjes berekenen met die 'berekende velden'.

Toch bedankt!

:-)

maar nee

maar nee, ...

als je in je pivot tabel klikt met je rechtermuisknop dan kan je daar een berekend veld invoegen.

Geef dat veld een naam, en voor de ingave en de verwijzing naar je vorige veld kies je uit de onderstaande lijst niet je basisveld uit je tabel, maar wel het reeds berekende veld uit je pivot tabel.
Vaak helpt het om voor een count geen numeriek veld te gebruiken, maar een tekstveld. Excel zet dan als basis al een count ipv een som.

Je kan hier dan perfect op verder rekenen.
Zet indien het niet lukt een klein voorbeeld als bijlage, dan bekijk ik het even.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan