Berekend veld in query geeft geen twee posities achter de komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebo51

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Hallo allemaal

Ik heb in een query onderstaand 'berekend veld':
BTWbedrag: [factuurbedrag_exbtw]*[btw]
De uitkomst geen een waarde met meer dan twee posities achter de komma.

Ik wil echter graag een valutaveld met 2 posities achter de komma.
Ik acht met onderstaande aanpassing dit te realiseren:
BTWbedrag: CCur([factuurbedrag_exbtw]*[btw])

Toch blijft nu het aantal posities achter de komma groter dan 2.
Ook aanpassen van de eigenschappen van de query kolom naar notatie 'euro' geeft niet het gewenste resultaat.

Wat doe ik verkeerd?

Thanks

je kunt de berekening gewoon de berekening laten, en de notatie van het berekend veld instellen op Valuta. Dan heb je het gewenste resultaat.

Dank OctaFish voor je snelle reactie.

Helaas, geeft je suggestie geen resultaat.
Ik had hier ook al aan gedacht, immers ik had de notatie van het query veld al op 'euro' gezet (incl. 2 dec.) maar ook dat gaf al geen resultaat.

Nog ter aanvulling:
de data voor het veld '[factuurbedrag_exbtw]' komt uit een ander 'berekend veld' en geeft een uitkpomst wat 2 dec. achter de komma is, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb zelf een voorbeeldje gemaakt zoals ik heb aangegeven, en die doet het prima.

Bijlagen

• Totalen Valuta.jpg
    Totalen Valuta.jpg
    6,6 KB · Weergaven: 96
  • Totalen Valuta Ontwerp.jpg
    Totalen Valuta Ontwerp.jpg
    21,8 KB · Weergaven: 163
Nogmaals bedankt, Michel voor je uitgebreide reactie.

Als ik de query uitvoer, ook zoals jij het in in het voorbeeld hebt staan, krijg ik inderdaad een valutagetal met 2 dec. echterals ik dan op het bedrag klik (query in de gegevensbladweergave), zie ik toch een bedrag met maarliefst 12 dec. achter de komma.
De data wordt weer in een andere query gebruikt en dan gaat het mis als er niet een bedrag met 2 cijfers achter de komma wordt ingebracht.

Ik snap het dus nog steeds niet:confused:

p.s. [btw] is een numeriek veld uit een tabel waarvan de veldnotatie staat op percentage.
Kan hier het probleem in zitten??

Laatst bewerkt:
He is niet zo moeilijk te snappen: met Notatie verander je de Weergave van een veld, niet de Inhoud. Wil je die vastzetten op twee decimalen, dan moet je de functie Round([Formule];2) gebruiken.

YES!! Gelukt :thumb:
Daar zat ik op te wachten!

Klasse Michel - Super bedankt
Ik kan weer verder:)

Groeten - Stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan