• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekend veld of berekend item in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

radegroot

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Hallo,

Ik heb een draaitabel, zie bijlage, met op de horizontale as 1 veld met 2 waardes (ja en nee). Nu wil ik graag een extra kolom zien waarin ik het aantal 'ja' deel door het totaal. Ik kan 'berekend item' niet selecteren en met berekend veld kun je (volgens mij) alleen met twee velden rekenen, bijv. veld A gedeeld door veld B.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? :(

Alvast many thanks! :thumb:

Raymond

Bijlagen

Hoi,

Sorry voor de engelse termen maar ik heb een engelse Excel en weet niet zeker hoe alles in het Nederlands heet dus laat aan jou de vertaalslag over :P

Je kan bij een data-item ook wat 'spannender' dingen aangeven in Field Settings dan alleen Count en Sum en zo.
- Klik rechts op een item in je Data Area
- Ga naar Field Settings
- Klik op Options >>
- Bij Show data as, selecteer '% of Row'.

Dit heb ik in bijgevoegd voorbeeld gedaan (en daarna nog een keer klantnr in de data area gezet zodat je zowel het aantal als het percentage ziet.

Succes ermee.

Gr,
plagvreugd.

PS Ik wist dit alles zelf ook niet, tot ik op zoek ging naar een antwoord op je vraag :P

Bijlagen

Index in draaitabel

Thanks plagvreugd! Deze functie kende ik nog niet!

Heb gelijk nog wel een aanvullende/andere vraag, zie bijlage. Als ik de omzet van 2009 en 2010 naast elkaar heb, wil ik graag de index berekenen (2010 / 2009), maar krijg dit ook niet voor elkaar. Heb jij een idee?

Gr.Raymond

Bijlagen

Helemaal top! Maar nu nog als kolommen ipv rijen...

Helemaal top! Zo ben ik alweer een stuk verder, zie bijlage.

Ben nog wel nieuwsgierig of iemand weet of ik de 3 extra kolommen ook als aparte kolommen kan tonen ipv als rijen. Bij veel bedrijven in de dataset krijg je op deze manier wel heel veel rijen... (maar dit is al veel beter dan niets :thumb:)

Gr.Ray

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan