• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekend veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertBB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2013
Ik heb een draaitabel met 2 kolommen met waarden, hierin staan aantallen van de onderliggende data. Nu wil ik graag in de draaitabel zelf door het toevoegen van een berekenend veld het aantal van de 2e kolom delen door het aantal van de 1e kolom en dit uitdrukken in een percentage. Ik krijg alleen voor elkaar dat er gerekend wordt met de onderliggende data, maar dat zijn in mijn geval datums, bijvoorbeeld 18 dec 2013.
Als ik =AANTAL(veld2)/AANTAL(veld1) gebruik in het berekend veld krijg ik de waarde 1, omdat er maar 1 getal staat op die plaatsen in de draaitabel. Hij rekent dus niet met de waarden van de getallen in de draaitabel.

Kan dit opgelost worden met Excel 2010?

gr, Bert

Laatst bewerkt:
Bert,

Waarom gebruik jij in de formule Aantal ?

De waarde in de kolommen zijn al aantallen.
Probeer het eens met
Code:
=veld2/veld1

Helaas, bovenstaande oplossing werkt niet, het berekenende veld deelt dan onderliggend in de database tabel een aantal datums door aantal datums; kan daar blijkbaar niet mee omgaan en geetft een #DEEL/0! fout op de regel.

Het berekenende veld moet dus met de waardes van de draaitabel zelf gaan rekenen en niet met de onderliggende data.

Ik heb dat nu opgelost door een extra tabel onder de draaitabel te zetten die e.e.a. uitrekent, maar het aantal regels van de draaitabel varieert naarmate ik filters toepas, dus fraai is dat bepaald niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan