Berekende velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scubaman

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Goed morgen,

Met hulp van het forum werkt mijn database nu (bijna) 100%.
Loop alleen tegen het volgende probleem aan. Ik heb drie berekende velden, waarin voorwaarden staan om uiteindelijk een uitslag te krijgen. Op zich werkt alles zoals het moet, maar omdat er bij pas aan het einde de examen gegevens worden ingevoerd heeft iedereen nu bij uitslag Certificaat staan.
De expressie die ik gebruik staan hier onder vermeld.

Veld: Uitslag 1 =IIf([Aanslagen]>=125;1;2)
Veld: Uitslag 2 = IIf([1e opdracht]+[2e opdracht]+[3e opdracht]>12;1;2)
Veld: Uitslag 3 = IIf([1e opdracht]<1 Or [2e opdracht]<5 Or [3e opdracht]<5;2;1)
Veld: Uitslag = IIf([Uitslag 1]=1 And [Uitslag 2]=1 And [Uitslag 3]=1;"Geslaagd";"Certificaat")

Is het mogelijk de expressie zo aan te passen dat er bij het veld Uitslag niets komt te staan, als er nog geen gegevens zijn ingevuld?

Bedankt voor de hulp

Ik snap je formules bij Uitslag 1, 2 en 3 al niet; daar staat hoe dan ook een getal, want als er in [aanslagen] niks staat, krijg je altijd al een 2. Dus die is nooit leeg. Idem dito voor de overige velden. Je maakt vergelijkingen die dus te weinig checks gebruiken.
Code:
Uitslag 1:IIf([Aanslagen] Is Null;Null;IIf([Aanslagen]>=125;1;2))
etc.

Dag Michel,

dank je wel voor je antwoord en oplossing. Ik wist dat er in aanslagen etc niets staat en het fout ging, maar wist de oplossing niet. Ga die meteen toe passen.

Bedankt
PS Weet je al iets over mijn andere vraag. Keyboard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan