Gisteren een vraag (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=424263) gesteld en erg goed meegeholpen door twee leden maar nu wil ik nog een stapje verder.
Dit is de code die ik uiteindelijk in mijn Persoonlijke map heb geplaatst zodat ik bij elke binnengekomen telling de macro tot mijn beschikking heb. Dit werkt goed.
Tijdens de bovenstaande code is de variabele "curWaardeverschil" en de variabele "strVoorraadpunt" berekent. Deze variabel curWaardeverschil wil ik nu plakken in een ander document. Dit document bestaat uit drie tabbladen. Op het laatste tabblad staat een tabel die loopt van A5 tot en met K650. In kolom C staan de voorraadpunten en in kolom K moet het waardeverschil geplakt worden.
Ik heb al aardig lopen stoeien en zoeken op allerlei sites (Google is my friend) maar het lukt niet. Wie kan mij helpen?
Dit is de code die ik uiteindelijk in mijn Persoonlijke map heb geplaatst zodat ik bij elke binnengekomen telling de macro tot mijn beschikking heb. Dit werkt goed.
Code:
Sub Telling_verwerken()
Dim ws1 As Worksheet
Dim strFileExtStr As String
Dim lngFileFormatNum As Long
Dim curWaardeverschil As Currency
Dim strVoorraadpunt As String
'Bepaal op basis van gedeelte van cel C5 het voorraadpunt
strVoorraadpunt = Mid([C5], 2)
'Bepaal op basis van de cellen in kolom H8 en lager het totale waardeverschil
curWaardeverschil = WorksheetFunction.Sum(Range("H8:H" & Range("H" & Rows.Count).End(xlUp).Row))
'Zet het waardeverschil in de twee lege cel onder kolom die geteld is
Sheets(1).Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Offset(2) = curWaardeverschil
'Bepaal de Excel versie en file extension/format
If Val(Application.Version) < 12 Then
'Excel 97-2003
strFileExtStr = ".xls": lngFileFormatNum = -4143
Else
'Excel 2007
If ws1.Parent.FileFormat = 56 Then
strFileExtStr = ".xls": lngFileFormatNum = 56
Else
strFileExtStr = ".xlsx": lngFileFormatNum = 51
End If
End If
'Bewaar document op plek ... onder gedefinieerde naam
ThisWorkbook.SaveAs "C:\TELLING\" & strVoorraadpunt & "_" & Format(Mid([F1], 2), "yyyy-mm-dd") & strFileExtStr, lngFileFormatNum
End Sub
Tijdens de bovenstaande code is de variabele "curWaardeverschil" en de variabele "strVoorraadpunt" berekent. Deze variabel curWaardeverschil wil ik nu plakken in een ander document. Dit document bestaat uit drie tabbladen. Op het laatste tabblad staat een tabel die loopt van A5 tot en met K650. In kolom C staan de voorraadpunten en in kolom K moet het waardeverschil geplakt worden.
Ik heb al aardig lopen stoeien en zoeken op allerlei sites (Google is my friend) maar het lukt niet. Wie kan mij helpen?