berekende waarde op slaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackzylon

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2001
Is het mogelijk om een berekende waarde in een query of formulier op te slaan in een tabel ?

Ik weet dat dit eigenlijk niet hoort maar ik wil dit graag om de verwerkingssnelheid wat te versnellen.

Ik kom er maar niet uit.

Geplaatst door Blackzylon
Is het mogelijk om een berekende waarde in een query of formulier op te slaan in een tabel ?

Ik weet dat dit eigenlijk niet hoort maar ik wil dit graag om de verwerkingssnelheid wat te versnellen.

Ik kom er maar niet uit.

Dit is mogelijk, maar ik snap eigenlijk de bedoeling hiervan niet.

traaaaag

Database is een beetje te groot geworden (600 MB)
Verwerking van bereking gaat zeer traag.

Vandaar mijn vraag.

Het zal denk in VB moeten, maar hiermee kom ik er niet uit.

Een voorbeeld zou mij veel helpen.

Wat de berekening betreft, comprimeer je DB eens.

In een tabel kan je naruurlijk geen berekening maken. Dit gebeurt in de query. Dit berekend veld zet je dus ook in je formulier.

In je tabel zet je een veld bij. Alsook in je query en je formulier.

In je formulier, maak een gebeurtenis procedure (After Update) voor je berekend veld.

Forms!uw formulier!uw nieuw tabel veld = Forms!Uw formulier!Uw berekend veld

Gaat niets doen aan de snelheid. Maar zo kan het.

Bedankt

Soortgelijks had ik ook al geprobeert. Maar ik denk dat ik nu de fout gevonden heb.

Ik ga het uitproberen.

Bedankt

De suggestie van vanZwam om eens te comprimeren is nog de beste.
Kies in menu extra optie databasehulpprogramma's en kies vervolgens database comprimeren en herstellen.
Dat doet echt wonderen voor een grote mdb en de snelheid van je toepassing.

Met redundante gegevens in je database creeer je een datawarehouse. Deze gegevens worden dan opgeslagen in een speciale tabel speciaal voor dit doel.

Onder normale omstandigheden gebruik je daarvoor een zwaardere database zoals MS SQL server maar ik ben er wel eens een tegengekomen. Het kan dus wel.

Weest gegroet,
Guus

Een datawarehouse is NIET een database met redundante gegevens. Maar daar gaat de vraag ook niet over.

Maar als de DB erg groot blijft is een overstap naar SQL Server (of een ander rdbms) niet onverstandig.

Grtz,

Geplaatst door beheer25
Een datawarehouse is NIET een database met redundante gegevens. Maar daar gaat de vraag ook niet over.

Maar als de DB erg groot blijft is een overstap naar SQL Server (of een ander rdbms) niet onverstandig.

Grtz,
Niet per definitie maar maak jij maar eens een datawarehouse zonder redundante gegevens. Je zal zien dat je daar erg snel aan toegeeft om door de hoeveelheid gegevens in je datawarehouse het ontsluiten te versnellen.

Nu mag de off-topic politie weer ingrijpen:evil:

Weest gegroet,
Guus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan