• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenen aantal maanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eriks87

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Beste mensen,

ik zou graag de formule willen weten voor het berekenen van het aantal maanden.
In kolom A staat dat het desbetreffende jaartal. In kolom B staat de startdatum van het personeel en in kolom C de verwachte einddatum of bij een vaste aanstelling is deze leeg.

Nu wil ik graag in kolom D een formule hebben die mij weergeeft hoeveel maanden de medewerker in dienst is in het desbetreffende jaar.
Voorbeeld:

Jaar = 2012. In dienst vanaf 01-01-2010 en de einddatum is leeg. Dan zou ik graag in kolom D zien dat hij 12 maanden in dienst is.
Jaar = 2012 In dienst vanaf 01-03-2012 en de einddatum 31-03-2012. Dan zou ik graag in kolom D zien dat hij 1 maand in dienst is.

Alvast bedankt en een Prettig weekend! :d

Erik

voorbeeld:
A4:14/2/2010 B4:22/08/2012
(jaar(b4)-jaar(a4))*12+maand(b4)-maand(a4)

Ik ben tot deze eenvoudige formule gekomen.
Of B1 nu leeg is of niet.

De startdatum in A1 en einddatum in B1, dan krijg je in C1(formule) het aantal maanden in het jaar van aanvang:
Code:
=ALS(MAAND(A1)=ALS(B1="";12;MAAND(B1));ALS(B1="";12;MAAND(B1))-MAAND(A1);ALS(B1="";12;MAAND(B1))-MAAND(A1))+1

Of
Code:
=ALS(ISLEEG(B2);12;ALS(DATUMVERSCHIL(A2;B2;"ym")=0;1;DATUMVERSCHIL(A2;B2;"ym")))

Thanks voor jullie reacties! Zouden jullie voor mij de formules nog even in het engels kunnen geven?

Groeten,
Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan