• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Berekenen aantal werkdagen per maand op basis van 2 datums

• Onderwerp starter Onderwerp starter JAWSS
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

JAWSS

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2024
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Goedemiddag,
Ik ben op zoek naar een formule die het aantal werkdagen per maand berekend tussen 2 datums.
Als voorbeeld heb ik een bestand toegevoegd met de uitkomst.
Heb een formule gevonden maar deze werkt op één of andere manier niet

Code:
=DATUMVERSCHIL(start_datum; eind_datum; "d") - SOMPRODUCT(--(DAG(REEKS(AANTAL.DAGEN(start_datum;EOMAAND(start_datum;0));AANTAL.DAGEN(eind_datum;EOMAAND(eind_datum;0));1))<=DAG(start_datum)))

Wie heeft het verlossende antwoord?

Alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens naar de functie NETTO.WERKDAGEN

Ik ken deze formule echter het aantal dagen moet dan ook verdeeld worden over de maanden.

Het zal een combinatie moeten worden van het aantal netto werkdagen én de verdeling van de maanden

Deze berekent het aantal werkdagen per maand.
In D3 de array-formule:

PHP:
=SUM(N(MONTH(WORKDAY.INTL($A3;ROW(OFFSET($A$1;0;0;NETWORKDAYS.INTL($A3;$B3;1)))-1;1))=COLUMN(A$1)))

Top! Bedankt voor jullie hulp. Hier kan ik verder mee

Ik stuit nu tegen het volgende probleem aan:
de feestdagen die op een werkdag vallen mogen niet worden meegenomen in de telling.
Hebben jullie hiervoor ook nog een oplossing?
Ik gebruik de formule van

sylvester-ponte

gebruik als laatste (optionele) parameter in die functie een bereik waar je feestdagen in staan

eventjes wat feestdagen (wel voor Frankrijk, die vond ik het snelst) er bij gezet, dus die moet je even aanpassen naar Nederland of België

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan