• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenen functieverblijftijd van medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

mm130774

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2016
Ik heb een tabel met medewerkers en functies (werkblad originele tabel).
Van die functies wil ik achterhalen hoe lang een medewerker een bepaalde functie uitoefent wat zijn actuele functie is, het probleem daarbij zijn verschillende tijdvakken met gelijkblijvende functies.

De volledige probleemstelling is in het bijgevoegde bestand, uitgewerkt, inclusief gewenste oplossingsrichting.
Ik hoop dat iemand mij de kan helpen om de gewenst oplossingsrichting voor elkaar te krijgen.

Visual Basic beheers ik niet en zet ik in deze ook liever niet in.

Alvast hartelijk dank!
Marco

Bijlagen

De actuele functie kun je zo vinden:
Code:
=ALS(VERT.ZOEKEN($A2;$A$2:$F$23;6;0)=F2;F2;"")
Ik snap het "aantal jaren in functie" nog niet. Alles wordt gerelateerd aan VANDAAG. Is het niet de bedoeling dat de einddatums van de functie meegenomen worden?

Daar heb je helemaal gelijk in, ik heb dit opgelost door de volgende formule te gebruiken om de functieverblijftijd te berekenen.

=ALS(H2="";SOM(VANDAAG()-G2)/365;
ALS(H2>=VANDAAG();SOM(VANDAAG()-G2)/365;
ALS(H2<VANDAAG();SOM(H2-G2)/365;"")))

Maar jouw formule om door middel van verticaal zoeken te testen of de functie de actuele functie is heeft me enorm geholpen, ik heb de formule iets aangepast en daarmee is mijn issue eigenlijk opgelost.

=ALS(VERT.ZOEKEN($A2;$A$2:$E$23;5;0)=E2;"actuele functie";"")

Hartelijk dank voor het meedenken :thumb:

Marco

Geluk bij een ongeluk dus...

Mooi dat je weer verder kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan