• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenen manuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nhogew

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hi,

Hoe kan ik de manuren berekenen? Dit is de aanwezigheidstijd minus de pauze tijd, waarbij de pauzetijd afhankelijk is van het aantal uren aanwezig. (en dit krijg ik niet goed ik weet niet welke functie ik daarvoor kan gebruiken)

Ik heb mijn excel sheet bijgevoegd waarin ik het aantal aanwezigheidsuren kan berekenen, maar maar niet kan bedenken hoe ik kan zorgen dat ik die manuren juist erin kan zetten. Ik doe het nu manueel en dat is nu net niet de bedoeling - ik heb een paar van die cellen rood gemaakt. NB de werktijden zijn altijd wisselend.

de pauzetijden zijn als volgt:

aanwezig - pauzetijd
4 uur - 0
4,5 uur t/m 5,4 uur = 0,25 pauze
5,5 t/m 6,4 uur = 0,50 pauze
6,5 t/m 8,4 uur = 0,75 pauze
8,5 t/m verder = 0,90 pauze

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk stel; anders hoor ik het graag.

Dank vast Niesje

Bijlagen

Denk dat het makkelijkst is om met Vertikaal zoeken te werken om de pauzetijd op te zoeken. je maakt ergens een hulpkolom waarin de uren staan met de daarbij behorende pauzetijden en dan kun je het "opzoeken".

in het eerste rode vakje heb ik een voorbeeld gezet.Bekijk bijlage weekrooster.xls

Beste mjonk,

er gaat toch iets niet goed, want als iemand vrij heeft dan krijg ik een foutmelding; weet je hoe ik dat kan oplossen?

niesje

ik heb het zelf kunnen oplossen; waarschijnlijk niet de meest charmante oplossing, maar het werkt.

dank Niesje

niesje,

wil je ook met ons delen HOE je het opgelost hebt?

M.i. kan het in ieder geval zo voor G12:
Code:
=ALS(E12="v";"-";(E12-D12)*24-VERT.ZOEKEN((E12-D12)*24;Blad1!$A:$B;2;WAAR))

Laatst bewerkt:
hi Haije;

met excuus - komt ie:

=ALS(D12="";;(G13*24-VERT.ZOEKEN(G13*24;'pauze input'!$A:$B;2;WAAR)))

hierbij is d12 een cel die alleen gebruikt wordt als iemand ook werkelijk komt werken; is de starttijd. als iemand vrij is, vakantie heeft etc. plaatsen we dat in een andere cel en daardoor krijg ik geen foutmeldingen meer.
en in g13 staat de tijd aanwezig; dat willen de medewerkers graag zien en ik heb g13 nodig omdat men soms een splitdienst draait; dus 's morgens en 's avonds een halve shift.

ziet het er een beetje uit of ....
niesje

ter aanvulling in g13 staat
=ALS(E12="v";;((E12-D12)+(E13-D13)))

niesje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan