• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenen moment intake stop

Status
Niet open voor verdere reacties.

janaukes

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2016
Hallo allemaal,

Na een heel lange tijd weer eens terug op dit forum.

Mijn vraag:

Ik heb een eenmanspraktijk voor psychotherapie. Als ik op enig moment een x-aantal mensen in behandeling heb, er iedere week een x-aantal mensen bij krijg en de gemiddelde 'doorlooptijd' is x weken. dan betekend dit dat als ik maar nieuwe klanten blijf aannemen ik hopeloos vastzit omdat de agenda nu eenmaal een max (nog een variabele) uren heeft.

Bovenstaande betekend dat ik op een gegeven moment de knoop door moet hakken en stoppen met het nemen van nieuwe klanten.

Lijkt mij een excel uitdaging maar ook een wiskundige uitdaging. Ik weet van beiden op dit niveau de .......:shocked:

Wie kan mij helpen?

Als je in outlook mensen standaard voor x aantal weken inplant krijg je toch een aardig overzicht?
Tussentijds kun je inschatten of je langer of korter de tijd nodig hebt per persoon. Dan is het een kwestie van de de looptijd aanpassen.

Je hebt onbekende variabelen. Dus riskant om je bezetting in dit geval te laten bepalen door een programmatje. Het kan je inkomsten mogelijk negatief beïnvloeden.

Dank voor je reactie maar een lager resultaat is ondergeschikt aan zorgplicht. Als de situatie groeit naar een punt waar ik geen afspraak binnen drie weken kan garanderen dan schiet de zorgplicht tekort.

Een wellicht wat simpele voorstelling van zaken, maar misschien kun je er iets mee:

Stel je ziet 30 cliënten in een week
Je wilt/kunt ook maximaal 30 zien
Je ziet elke cliënt wekelijks
Een gemiddelde behandeling duurt 40 weken
Dan kun je per week (max per week/therapie duur) 30/40=3/4 nieuwe cliënt aannemen om op die 30 te blijven
Dat komt neer op 3 cliënten per 4 weken (30 cliënten per 40 weken)
Heb je eerst wat minder cliënten en wil je groeien naar die 30, dan kun je in het begin wat meer per week aannemen.
Omgekeerd, heb je aan het begin meer dan het gewenste maximum, dan neem je eerst wat minder nieuwe clënten aan per week.
Maar zodra je het maximum hebt bereikt (in de buurt bent van dat maximum) schakel je terug naar die 3/4 per week.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan