Goedemiddag, Iedereen een HAPPY NEW YEAR
:thumb:
ik zit met het volgende en kom er niet uit, ik heb al een aantal voorraad voorbeelden bekeken en snap het eigenlijk nog steeds niet
ik heb een tblOrderregel met een Primaire Sleutelveld ProductieID en een veld AantalBesteld
in de tblPakbonregel een veld AantalGeleverd
de uitkomt die ik graag wil hebben in (NTL) NogTeLeveren
opzich niet zo moeilijk dacht ik
AantalBesteld - AantalGeleverd = NogTeLeveren
hoe weet ik bij een nieuwe regel wat het NogTeLeveren aantal is van het ProductieID ?
bovenstaande is voor het maken van vrachtbrieven/pakbonnen
wat dan ook wel handig is, is een lijst met nog te leveren ProductieID's met het nog te leveren aantal er op
maar in die Qry heb ik volgens mij de relatie niet goed gelegd tussen de twee tabellen
voorbeeldje (die ik alweer een beetje werkbaar gemaakt heb)
Bekijk bijlage pb _test.rar

ik zit met het volgende en kom er niet uit, ik heb al een aantal voorraad voorbeelden bekeken en snap het eigenlijk nog steeds niet
ik heb een tblOrderregel met een Primaire Sleutelveld ProductieID en een veld AantalBesteld
in de tblPakbonregel een veld AantalGeleverd
de uitkomt die ik graag wil hebben in (NTL) NogTeLeveren
opzich niet zo moeilijk dacht ik

hoe weet ik bij een nieuwe regel wat het NogTeLeveren aantal is van het ProductieID ?
bovenstaande is voor het maken van vrachtbrieven/pakbonnen
wat dan ook wel handig is, is een lijst met nog te leveren ProductieID's met het nog te leveren aantal er op
maar in die Qry heb ik volgens mij de relatie niet goed gelegd tussen de twee tabellen
voorbeeldje (die ik alweer een beetje werkbaar gemaakt heb)

Bekijk bijlage pb _test.rar