• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenen uren rekening houden met kantoortijden

• Onderwerp starter Onderwerp starter avdb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

avdb

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Ik heb in excel een begin datum (cel A1)en begin tijd (cel B1)en ik heb een eind datum (cel C1) en eind tijd (cel d1).
Nu is de bedoeling om uit te rekenen hoeveel uur er is verstreken tussen start vd operatie en einde vd operatie.

Wel is het van belang dat alleen uren tijdens kantoor tijden (ma-vr 8:00 uur tot 17:00 uur) worden meegenomen in de berekening.

Start en eind kunnen ook buiten kantoortijden liggen (bijv. start vrijdag 18:00 uur en eind maandag 10:00 moet als uitkomst 2 uur geven)

Bij voorbaat dank voor een oplossing, want ik kom er niet uit door de weekend dagen :mad:

Hier hebt ge lee(r)svoer voor het weekend:

Code:
http://www.cpearson.com/excel/DateTimeWS.htm#WorkHours

Cobbe

bedankt

Bedankt voor de tip, echter bij mij werkte de formules niet. (in mijn vertaling misschien een foutje?)
=ALS(EN(INTEGER(startdt)=INTEGER(enddt);NIET(ISNB(VERGELIJKEN(INTEGER(startdt);HolidayList;0))));"0 days 0 hours"; ALS(INTEGER(startdt)=INTEGER(enddt);"0 days " & AFRONDEN(24*(enddt-startdt);2)&"hours";MAX(NETTO.WERKDAGEN(startdt+1;enddt-1;HolidayList);0)+INTEGER(24*(((enddt-INT(enddt))-(startdt-INTEGER(startdt)))+(dayend-daystart))/(24*(dayend-daystart)))&" days "&REST(AFRONDEN(((24*(enddt-INTEGER(enddt)))-24*daystart)+(24*dayend-(24*(startdt-INTEGER(startdt))));2);AFRONDEN((24*(dayend-daystart));2))&" hours "))

Ik heb nu met een tussenstap wel de juiste uitkomst :)

Bekijk bijlage voorbeeld_ uren rekenen met kantoortijden.xlsx

Neem deze topic dan eens door hoe 2 helpers het tegen elkaar hebben opgenomen om de perfecte oplossing te bieden :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan