Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
De 08:13 moet dan wel tussen aanhalingstekens staan: "8:13"*24*12,50 = 102,71
(of de tijd staat in een cel).
=AFRONDEN(A2*B2*24;2)
Ging om het idee Ad en Marcel. Als je perse met deze notatie wilt rekenen, dan kan dat.
Denk persoonlijk ook niet dat iemand uren met aanhalingstekens in een formule gaat intypen, maar deze ergens in een cel zet.
Maar voor de duidelijkheid:
Maak eerst van je uren notatie...decimalen uren en vermenigvuldig dit met het uurbedrag.
Dus: 8:13 * 24 * 12.50
Ofwel:8:13 * 24 =decimaal 8.22 *12.50 = 102.71
En er hoeft niets tussen haakjes te staan.
Nog een aanvulling: het is goed gebruik om bedragen af te ronden op 2 decimalen.
Dus als de tijd in A2 staat en het uurloon in B2, dan:
Code:=AFRONDEN(A2*B2*24;2)
Ach, ja natuurlijk. Ik ging ervan uit dat de gegevens netjes in cellen staan. Ik had overigens dezelfde uitkomst. :d
De 08:13 moet dan wel tussen aanhalingstekens staan: "8:13"*24*12,50 = 102,71
(of de tijd staat in een cel).
Gewoon met elkaar vermenigvuldigen en dan ook nog eens maal 24: 8:13 * 12,50 * 24.
Nee wat mij betreft![]()
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.