• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenen WW premie (werknemersverzekering)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chocka

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2004
Welke excel goeroe, die ook verstand heeft van loonberekeningen, kan mij mogelijk helpen.

Ik moet voor de jaarafsluiting een controleverslag maken waarbij de WW premie moeten worden berekend, zodat deze vergeleken kan gaan worden met de daadwerkelijk geboekte bedragen. Het betreft in deze de werkgeverslasten.

Voor de berekening van de WW premie moet ik rekening houden met het franchisebedrag. Ik ben zelf al zover dat ik een formule (zie kolom E) heb weten te toveren welke de WW premie bij benadering berekend, maar doordat ik op totaal niveau met een verschil blijf zitten, weet ik dat er ergens iets niet goed zit. Heb al het een en ander gegoogled, maar blijf steken in het "niet" vinden van een geschikte (gepaste) excel formule die mij deze berekening op de juiste manier uit handen weet te nemen.

Nee, ik heb geen VBA kennis en probeer het zodoende ook zonder op te lossen. Althans veronderstellende dat het mij gaat lukken. HELP! :confused:

Bijlagen

De formules kunnen in ieder geval aanzienlijk vereenvoudigd worden.

Of de formules kloppen kan niet ik beoordelen, omdat de berekeningsregels mij niet bekend zijn.

Zie voor een aanzet de bijlage. Met name de aanpassingen in de rijen 1 t/m 5.
De betekenis van kolom D is voor mij onduidelijk.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan