Berekening automatisch genereren zonder te moeten klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin71

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2012
Leden!

Ik heb jullie hulp nodig voor thesis.

Ik wil graag bij een UserForm een berekening uitvoeren. Alles lukt en het reseltaat wordt gegenereerd indien ik op een knop klik.
Ik zou dit graag automatisch laten genereren, zodat bij invullen van de getallen het resultaat automatisch verschijnt en zichzelf aanpast.

Alvast bedankt!
Erwin!

Zonder voorbeeldbestandje is het niet makkelijk, maar ik zou zeggen gebruik het AfterUpdate-event.

Hey bedankt voor je antwoord.

Het excel bestand kon ik niet uploaden omdat het een te groot bestand was :(.
Maar ik heb een screenshot van het formulier.

Ik heb daar als voorbeeld bij materiaal 1 ingevuld: 4 en 2. Dat moet als resultaat 4/2 = 2 geven onder R.
Maar dat geeft ie als ik op bereken druk. Ik zou graag de "2" onder R zien zonder dat ik op bereken moet drukken.
Is dat mogelijk?

Formulier_Automatisch.jpg

Zoals ik al zei, gebruik het AfterUpdate-event van je 2de textbox om de berekening in je 3de Textbox te generen.
Een bestand met enkel je Userform in volstaat al.

Dit is de eerste keer dat ik echt zelf moet werken met VBA, daarom dat ik niet weet hoe te werken met AfterUpdat event.
Zou je een voorbeeld kunnen geven?

Of in de Userform in de bijlage demonstreren?
Ik heb de UserForm geexporteerd naar .frx bestand.
Hopelijk kan je het openen

Bekijk bijlage BouwschilDakisolatie2.rar

Hartelijk bedankt!

Wat is er op tegen om het helpers gemakkelijk te maken door een Excel bestand te plaatsen ?

Je hebt gelijk.

Heb alles gewist om het hier als bijlage te kunnen uploaden.
Enkel de UserForm in kwestie zit er nog in.

Dus als ik op bereken druk, dan verschijnt de uitkomst zowel onder R als onderaan bij Rtotaal.
Ik zou dit graag automatisch laten gebeuren, zonder te moeten klikken op bereken.

Bedankt!!

Bekijk bijlage Geprogrammeerd.xlsm

Amai Super, het heeft me enorm geholpen!

Hartelijk bedankt..

Nog 2 vraagjes :D.

1) Als het resultaat onder R verschijnt, is dit met een punt: bv 0.5
Bij het optellen rekent het dan 5 ipv 0,5.
Hoe kan ik dat aanpassen?

2) Als er geen getal in R wordt ingegeven, verschijnt er een error in VBA.
Hoe kan ik vba een error MsgBox laten geven wanneer er geen getal wordt ingevuld?

Bedankt!!

1) Dit heeft waarschijnlijk te maken met je XL-instellingen, want ik krijg allemaal kommagetallen

2) Onder R moet je toch geen cijfer invullen want daar komt toch het resultaat van de berekening ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan