Berekening Duo Processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dikzak

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hallo,

Ik heb vaak een discussie met een vriend hoe de capaciteit van een Duo processor wordt berekend.
Ikzelf heb een Intel Core Duo processor T2250 (1.73 GHz)
Hij zegt dat ik 2 x 1.73 GHz, dus 3.46 GHz heb.
Ik geloof er niets van :p;)

Klopt het wat ie zegt?? :eek::rolleyes:;)
Zo niet (:thumb:) dan zou ik graag willen weten hoe het dan werkt :)

Gr. Dikzak

nee je hebt geen 3.46 Ghz
Dit moet je nooi bijelkaar optellen dus je vriend heeft het fout

HAHA :D:thumb:

Maar weet iemand hoeveel ik wel heb? :thumb:

hoi,

Gewoon 2 x 1,73Ghz eigenlijk zijn het dus 2 processors en elk met een snelheid van 1,73Ghz.

modag

Maar een spel die 2 Ghz vraagt, kan ik dus niet spelen?? ... :confused:

Hij zegt dat ik 2 x 1.73 GHz heb.
Klopt het wat ie zegt??

Zoals ik het nu in je quote heb veranderd klopt het. Echter, gelet op de afwijkende structuur van deze nieuwe generatie processors, is een 2x1.73 sneller dan bijvoorbeeld een 1 x 3.00 GHz.

Lees bijvoorbeeld dit artikeltje eens door en je bent helemaal "bij".

Maar een spel die 2 Ghz vraagt, kan ik dus niet spelen?? ... :confused:
Nou en of je dat kunt spelen.

Het probleem met dual-cores is dat nog niet alle software er mee overweg kan.
Nog heel veel software niet zelfs en oudere programma's zullen het dus eigenlijk nooit kunnen.

Het hangt er dus eigenlijk vanaf.
Normaal gezien heb je inderdaad maar 1,73 GHz,
aangezien je verschillende processen hebt lopen komt dit al neer op iets meer.
Heb je echter een toepassing dat zijn werk kan verdelen over de twee kernen dan heb je bij benadering wel meer dan 1,73 GHz,
gemiddeld zal het er ergens tussenliggen en het hangt dus erg veel af van welke programma's je gebruikt.

ik heb een Q6600 quadcore 2.4 ghz is dat dan 4x 2.4 ghz dus 9.6 ghz in totaal of gewoon 2.4 ghz ???

Lees alle bovenstaande berichten (óók de geplaatste link) en je weet 't antwoord !

OK, bedankt voor de uitleg :thumb:
Ik wilde Half Life 2: Lost Coast spelen, maar toen gaf het een melding dat ik geen 2 GHz processor heb, dus dit spel kan ik dus niet spelen... :rolleyes: (omdat het spel niet met 2 processors om kan gaan duidelijk:))

Weet iemand of ik Crysis (min 2.2 GHz) kan spelen?? :D

Laatst bewerkt:
Als het goed is, dan betrof dat een waarschuwing en kon je gewoon doorgaan?

Ik kreeg wel een waarschuwing, eerst kon ik gewoon doorgaan, toen deed ie het wel (weg traag...) maar later kon ik het niet eens opstarten na die waarschuwing :p

Hoi

Het spelen van spellen wordt niet alleen door de processor bepaalt hoor, ook het geheugen en de videokaart bepalen dat.

Modag

Ik heb 2GB werkgehuigen, lijkt me toch wel genoeg... :p
Ik heb nvidia geforce 7300, is wel uit de vorige serie, maar niet slecht toch?? :confused:

Ik heb 2GB werkgehuigen, lijkt me toch wel genoeg... :p
Ik heb nvidia geforce 7300, is wel uit de vorige serie, maar niet slecht toch?? :confused:

Je kunt het spel wel draaien hoor, de 7300 is geen fantastische kaart, maar voor HL2 genoeg.

Lees ook dit even

Recent systems using, for example, an Intel Core 2 or later/similar processors will trigger false warnings that the CPU is not fast enough to run the game, possibly by a huge margin. This is due to these modern CPUs being clocked much slower than the Pentium 4s for which the specs were written; this can be ignored, since the actual processing power of these systems is generally easily sufficient.

http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_2:_Lost_Coast

(copy paste, stomme dubbele punt in de link)

Hoi,

Nee niet slecht maar ik denk dat je ze niet op de hoogste instellingen kan spelen dus ik zou qua instellingen wat lager gaan zitten en crysis is helemaal een zwaar spel .

Modag

Ja, Crysis is idd een zwaar spel :p Ik heb even een demo gedownload (www.crysis-online.com) om te kijken of mijn pc het wel aan kan. Ik kan op de laagste settings spelen en met een resolutie van 800x600 :p Ik had ook niet anders verwacht, het is ook een super zwaar spel.

HL2 Lost Coast doet het ook, ik had eerst de hoogste resolutie ingesteld, dat kon mijn processor/videokaart niet aan. Dus even een lagere resolutie ingesteld, toen deed ie het zonder schokken :D:thumb:

Bedankt voor alles iig :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan