• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost berekening een aantal keren laten uitvoeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter ewh
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

ewh

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
We willen een soort MJOB maken
dus je hebt een offerte van bv € 100.00,00 en die wil je over 10 jaar laten uitvoeren.
we willen dus nu uit rekenen wat de bewoner per maand gedurende 10 jaar moet bijdragen.
op zich eenvoudig uit te rekenen maar ik wil graag dat de berekening wordt uitgevoerd tot het bepaalde aantal jaren zoals in C3 is aan gegeven.

wie kan me op weg helpen ?

Bijlagen

ik heb mijn formule op rij 5 van kosten blad gezet zodat je meteen ziet dat de bedragen overeenkomen met jou berekening..

dit is een formule waarmee ook met het start en eindjaar rekening wordt gehouden.
Ik heb wel 2 hulp kolommen in gevoegd, 1 met bedrag per woning en 1 met startjaar van de reservering.

=ALS(EN($E5<=F$2;F$2<$E5+$C5);$D5*(1+Basis!$B$5)^(F$2-$E5);"")

Kenmerk van een MJOB is dat er meerdere grotere onderhoudsklussen op staan met verschillende start en eind datums.

Bijlagen

Roel, bedankt voor je mooie slimme oplossing. sorry dat ik wat later reageerde maar het antwoord was in de spam te recht gekomen.
kan je me ook helpen met de volgende regel?
je hebt een nieuwe offerte gehad en alles in gevuld tot kolom E
nu wil ik met VBA jou formules plaatsen op de nu nog lege regel

ik maak hier van wel een aparte vraag van .
bedankt voor je hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan