In bijlage een voorbeeld
Volgende berekening zou ik moeten hebben: het aantal keer een persoon voorkomt in de excel-file² (=frequentie in het kwadraat) x de som van het aantal dagen dat die persoon in totaal is ingeschreven.
Dus in het voorbeeld in bijlage komt op rij 7 Kol A met nr. 20 4 keer voor. Het totaal aantal dagen ingeschreven kan per keer berekend worden door kolom D - kolom C te doen. Dit moet vermenigvuldigd worden met de som van alle D-C waarvan Kolom A Kol A is en kolom B 20 is.
Kan iemand mij helpen?
Ik heb voor de frequentie² volgende formule al bedacht:
Voor aantal dagen per rij heb ik volgende formule bedacht:
Voor totaal aantal dagen heb ik volgende formule bedacht:
Bij deze laatste formule zou nog bij moeten dat C:C<=C2, maar dat lukt me niet.Kan iemand me hierbij helpen? Als deze formule in orde is, kan ik de rest zelf oplossen.
Alvast bedankt!
Volgende berekening zou ik moeten hebben: het aantal keer een persoon voorkomt in de excel-file² (=frequentie in het kwadraat) x de som van het aantal dagen dat die persoon in totaal is ingeschreven.
Dus in het voorbeeld in bijlage komt op rij 7 Kol A met nr. 20 4 keer voor. Het totaal aantal dagen ingeschreven kan per keer berekend worden door kolom D - kolom C te doen. Dit moet vermenigvuldigd worden met de som van alle D-C waarvan Kolom A Kol A is en kolom B 20 is.
Kan iemand mij helpen?
Ik heb voor de frequentie² volgende formule al bedacht:
Code:
=PRODUCT(SUMPRODUCT((A:A=A2)*(B:B=B2)*(C:C<=C2));SUMPRODUCT((A:A=A2)*(B:B=C2)*(C:C<=C2)))
Code:
=NETWORKDAYS(C2;D2)
Code:
=SUMIFS(E:E;A:A;A2;B:B;B2)
Alvast bedankt!
Bijlagen
Laatst bewerkt door een moderator: