Berekening geeft tig cijfers achter de komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobia

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
1.777
ik bereken tblBestellingen.Aantal * tblAtrikelen.Inkoopprijs in een query

..........uitkomst .........61 * euro1,96 = 119,560002326965......ik wil 119,56 hebben!!!!

Inkoopprijs is Numeriek ,
Veldlengte = Enkele Precisie ,
Notatie = Euro,
aantal decomalen = 2,
standaartwaarde = 0,
vereist = nee,
Geïndexeerd = nee

Hoe kan dat nou?

Weet iemand raad?????:(
 
Laatst bewerkt:
ik bereken tblBestellingen.Aantal * tblAtrikelen.Inkoopprijs
in een query 61 * 1,96 = 119,560002326965

Inkoopprijs is Numeriek ,Veldlengte = Enkele Precisie ,Notatie = Euro, aantal decomalen = 2, standaartwaarde = 0, vereist = nee, Geïndexeerd = nee

Hoe kan dat nou?

Weet iemand raad?????:(

ik raad je aan om de querry erbij te voegen, zodat men wat kan proberen en je eventueel helpen? Zo kan ik en anderen eventueel je fouten vinden

mvg

Timothy
 
Hoi,

Is het niet handiger om de inkoopprijs in te stellen op 'Valuta' ipv Numeriek? Of gebruik je meerdere valuta? Overigens worden berekeningen die op Valuta uitgevoerd worden sneller uitgevoerd dan berekeningen op numerieke waarden.

De uitkomst van je berekening, waar wordt die geplaatst? Maw waar zie jij al die cijfers achter de komma? Als dat op een rapport is, moet je even het bewuste veld instellen op 2 decimalen.

Suc6,

Zqwiqly
 
In een query worden de verschillende veldeigenschappen van de velden niet betrokken in het eindresultaat. Je zult dus zelf aan de berekening een afronding moeten meegeven, bijvoorbeeld:

=Afronden(tblBestellingen.Aantal * tblAtrikelen.Inkoopprijs;2)

om af te ronden op twee cijfers. Bij een formulier/query/rapport kun je overigens bij veldeigenschappen ook nog wel wat kwijt, maar Afronden zorgt ook voor een correct bedrag als je door wilt rekenen met bijv. BTW percentages. Doe je dat niet, dan kan je eindtotaal afwijken, en dat staat een beetje slordig.

Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan