richard1972
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 nov 2006
Goedemorgen!
Ik zit met het volgende probleem.
Heb een verhuursysteem in Access geprogrammeerd (al een heel tijdje terug) en nu wil ik gegevens hieruit halen en in Excel importeren.
Nu lukt dat aardig, dat is het probleem in principe niet.
In deze sheet heb ik een tabblad <<Verhuur 2010>> waarin alle data komt wat ik geimporteerd heb uit Access.
Bovendien heb ik een tabblad <<Selectie TO>> waarik in per maand de opbrengsten wil genereren, op basis van dat ik een Touroperator selecteer en die dan de maanden vult met periodes dat ze verhuurd hebben. (ook dat lukt wel).
Maar wat ik nu graag zou willen, is dat er een berekening gaat plaatsvinden van wat de gemiddelde bezetting per maand is geweest.
In het tabblad <<Verhuur 2010>> heb ik de volgende (belangrijke) kolommen staan:
D=Bungalownr (bijv.01D ........ 25F)
E=Periode_Van
F=Periode_Tot
G=Aantal_Volwassenen
H=Aantal_Kinderen
J=Bungalow_Huur
P=Verhuurd_Via (dit is de Touroperator die verhuurd heeft).
Ik zou dan een tabblad <<Statistieken>> willen maken, waar dan alle maanden in Kolom A staan, Woning type A in kolom B, Woning type B in Kolom C, Woning C in Kolom D etc.etc.
Per Rij/Kolom moet hij dan in de maand Januari de volgende berekening maken.
[Periode_Tot] - [Periode_Van] "= aantal dagen", * "Aantal types A die wij hebben = 19"
(dan komt er een bepaalde som uit) en dat gedeeld door het aantal dagen in die maand "voor Januari bijv. 31".
Hetzelfde doe ik dan voor de overige type woningen.
Het lijkt me dan zelfs verstandig om in een apart tabblad de variabelen te zetten.
Bijv. tabblad <<Variabelen>>
Hierin te noteren
Aantal woningen:
Type A = 19
Type B = 6
Type C = 10
....
....
Wie zou me kunnen helpen met dit te realiseren??
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Richard
Ik zit met het volgende probleem.
Heb een verhuursysteem in Access geprogrammeerd (al een heel tijdje terug) en nu wil ik gegevens hieruit halen en in Excel importeren.
Nu lukt dat aardig, dat is het probleem in principe niet.
In deze sheet heb ik een tabblad <<Verhuur 2010>> waarin alle data komt wat ik geimporteerd heb uit Access.
Bovendien heb ik een tabblad <<Selectie TO>> waarik in per maand de opbrengsten wil genereren, op basis van dat ik een Touroperator selecteer en die dan de maanden vult met periodes dat ze verhuurd hebben. (ook dat lukt wel).
Maar wat ik nu graag zou willen, is dat er een berekening gaat plaatsvinden van wat de gemiddelde bezetting per maand is geweest.
In het tabblad <<Verhuur 2010>> heb ik de volgende (belangrijke) kolommen staan:
D=Bungalownr (bijv.01D ........ 25F)
E=Periode_Van
F=Periode_Tot
G=Aantal_Volwassenen
H=Aantal_Kinderen
J=Bungalow_Huur
P=Verhuurd_Via (dit is de Touroperator die verhuurd heeft).
Ik zou dan een tabblad <<Statistieken>> willen maken, waar dan alle maanden in Kolom A staan, Woning type A in kolom B, Woning type B in Kolom C, Woning C in Kolom D etc.etc.
Per Rij/Kolom moet hij dan in de maand Januari de volgende berekening maken.
[Periode_Tot] - [Periode_Van] "= aantal dagen", * "Aantal types A die wij hebben = 19"
(dan komt er een bepaalde som uit) en dat gedeeld door het aantal dagen in die maand "voor Januari bijv. 31".
Hetzelfde doe ik dan voor de overige type woningen.
Het lijkt me dan zelfs verstandig om in een apart tabblad de variabelen te zetten.
Bijv. tabblad <<Variabelen>>
Hierin te noteren
Aantal woningen:
Type A = 19
Type B = 6
Type C = 10
....
....
Wie zou me kunnen helpen met dit te realiseren??
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Richard