Berekening in Excel uitvoeren vanuit Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

beheer25

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Ik heb een database waarin ik een ingewikkelde berekening moet maken. Weet iemand een mooie manier om een berekening in Excel uit te voeren en de gegevens op een mooie manier weer terug te krijgen in Access?

Alvast bedankt voor het meedenken,

excel verwijzing

ALs je in VBA bij EXTRA ==> verwijzingen ook microsoft excel ... aanvinkt kan je excel aanspreken of een bv. een functie schrijven met de extra mogelijkheden van excel

Dat wist ik inderdaad. Daarmee kan ik wel de gegevens in Excel krijgen, maar het resultaat van de berekening moet ook weer terug in de database.

Enig idee?

Grtz,

?

ik begrijp totaal niet waarom je dit extern in excel berekend als je de basis en het resultaat in access wenst.

Kan je dit verduidelijken ? Wat voor berekening wil je eigenlijk ?

Het is een berekening om tot een kostprijs te komen. Hierin veranderen nog wel eens dingen. De gebruiker van de applicatie moet zelf de berekeningsmethode kunnen aanpassen. Maar de applicatie blijft zover mogelijk afgeschermd.

Excel is dus voor de berekening het meest flexibel.

Maar misschien kom ik er met gebruik van de excle referentie wel. Ik ga denk ik proberen om de gegevens naar Excel te zetten, dan via een macro in Excel de gegevens weer in de database te zetten. Ik denk dat dat voor de gebruiker ook het mooist is.

Bedankt voor het meedenken, als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik ze graag.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan