Berekening in textveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

koossie

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2002
applicatie:Access 2000

Hee,
Zouden jullie me kunnen helpen met het volgende probleem:
Ik heb een subformulier genaamd subfrmKosten, dit is een doorlopend formulier. Dit formulier is gebaseerd op een tabel met de volgende velden

tblKortingSOort
KortingID->primeare sleutel
NmKorting->tekst
Omschrijving->tekst
Berekening->tekst

In het subformulier wordt de naam van de korting gegeven en (nu het probleem) er moet een tekst veld zijn die de berekening uitvoerd zoals in de tabel aangegeven. Ik probeer het dus in een controlsource van een onafhankelijk tekstveld die berekening te laten uitvoeren, maar ik krijg alleen maar die tekst de voorschijn en niet de uitkomst van de bereking. Op wat voor manier moet ik in dat onafhankelijke de controlsource definieren zodat hij de bereking uitvoerd?

Voorbeeld van zo'n bereking is "=[AddCap]*[BL]"
dit zijn dan twee velden in het hoofdformulier die met elkaar worden vermedigvuldigd.

Ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft
alvast bedankt in ieder geval

grtz
Koossie

Bijgaand een voorbeeld.
Het gaat hier om subfrmSites, hier zit dan het subformulier subfrmkosten in.
subfrmkosten hangt af van wat ingevuld is op subfrmsites bij de basis diensten kosten.

als er verder iets niet duidelijk is hoor ik het graag

ga in het ontwerpmodus van het formulier, voeg daar een teksvak aan toe, en in eigenschappen van het tekstvak in bron kan je
Code:
= [a] * [b]
invoeren maar niet tussen aanhalingstekens, misschien is dat de reden dat het niet werkt bij jou

ja pcies, zo zou het moeten
maar het is een doorlopend formulier met steeds verschillende waarde. en bij elke van deze verschillende waarde hoort een verschillende berekening.
Deze berekening die moet uit de tabel worden gehaald, maar het probleem is nu hoe krijg ik dat in een text veld. niet de berekening zelf, maar de uitkomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan