• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekening in zelfde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkuiper

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Berichten
5
Hallo,

ik wil graag in cel A1 een berekening laten uitvoeren die ook de input uit cel A1 krijgt.
dus eigenlijk wil ik als in A1 het getal 10 staat, en ik toets in +5, in A1, dat in A1 komt te staan: 15

Omdat ik telkens weer op en af wil tellen is het volgens mij geen oplossen op de berekening in een andere cel te maken.

ik krijg zelf telkens een kruisverwijzingsprobleem, maar dit moet toch op te lossen zijn?

bij voorbaat dank
 
Als ik de vraag goed begrepen heb, gaat dit niet (toch niet in 1 en dezelfde cel).
 
Als ik de vraag goed begrepen heb, gaat dit niet (toch niet in 1 en dezelfde cel).

Ja dat gaat wel, A1>=10>F2>+5 dus in A1 = dan getal steeds via F2 getal bijvoegen.

Gr Justes

hoe kan het bericht 9 keer geplaatst zijn
Ik heb de andere 8 verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
Ja OK maar dan heb je op den duur wel een lange formule. Ik interpreteerde de vraag zo dat er enkel de waarde in de cel mag staan, geen formule.
 
Hier een mogelijke oplossing. Of die ideaal is???
Dit is trouwens een deel van de mogelijkheden, je kunt met deze methode een hele database bedienen.
 

Bijlagen

  • Zelfde cel optellen.zip
    6,6 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Oplossing is vrij simpel denk ik
Type the getallen onder elkaar in Kolom A
A1 "Getallen" B1 =Sum(A:A)
Titels blokkeren op rij 1
Getallen invoeren onder elkaar op A2, A3, A4 etc
Je houd EN het overzicht wat je hebt ingetikt
EN in een oogopslag het totaal in B1
 
Hoi,

Hier nog een suggestie:

Zet in een cel bv A100, 5, en selecteer deze cel.
vervolgens, klik je op kopieeren, selecteer A1 (of een heel bereik), en klik dan op plakken speciaal,
bij bewerking klik je op "optellen"

Albatros
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan